BYD analizează posibilitatea construirii unei uzine în Europa, a declarat un director din cadrul grupului auto chinez pentru Bloomberg News, ceea ce sugerează că BYD înclină mai degrabă spre construirea propriei uzine decât spre preluarea unei uzine din Germania a constructorului american Ford Motor Co.
„Nu ne concentrăm pe facilităţile unei anumite companii”, a declarat vicepreşedintele BYD, Stella Li. Potrivit acesteia, constructorul chinez este interesat mai degrabă în construire propriilor uzine decât în preluarea facilităţilor altor companii.
„Facem studii de fezabilitate pentru a evalua planurile noastre viitoare. De exemplu, dacă vom construi o facilitate în acea regiune, care este cea mai bună soluţie disponibilă?”, a spus vicepreşedintele BYD.
Chiar dacă „nu există deocamdată ţări vizate pentru construirea de facilităţi de producţie”, BYD vrea să ajungă la vânzări solide şi o reţea de dealeri în Europa, precum şi centre de servicii, pentru a asigura încrederea consumatorilor în brandul BYD, a adăugat Stella Li.
Luna trecută, cotidianul The Wall Street Journal a dezvăluit că Ford poartă discuţii cu aproximativ 15 potenţiali investitori, printre care se numără şi BYD, care sunt interesaţi să preia uzina Ford de la Saarlouis, Germania.
După ce a avut succes în China cu vânzarea de automobile electrice accesibile, BYD priveşte acum să se extindă peste hotare. Compania a anunţat planuri vizând vânzarea vehiculelor sale în Europa, inclusiv în Germania, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Franţa şi Marea Britanie.
În Asia, BYD a început construcţia unei uzine în Thailanda, care va fi prima uzină de asamblare a vehiculelor electrice din Asia de Sud-Est, şi a început să îşi vândă automobilele către consumatorii din Australia, Japonia şi Singapore. Grupul chinez are deja o linie de asamblare în India.
Cu toate acestea, grupul chinez BYD, la care conglomeratul Berkshire Hathaway Inc. al miliardarului american Warren Buffett este cel mai mare acţionar, se confruntă cu o înmulţire a îngrijorărilor în Europa şi SUA cu privire la industria chineză din ce în ce mai competitivă, pe măsură ce China devine o mare putere exportatoare în sectorul auto.
O nouă lege aprobată luna trecută de preşedintele SUA, Joe Biden, vizează reducerea dependenţei de mineralele chineze în lanţul de aprovizionare pentru producţia de automobile electrice şi încurajează mai multe companii să producă vehicule electrice în SUA.
În paralel, constructorii auto rivali analizează cum să concureze cu producătorii chinezi la capitolul costuri. La finele anului trecut, directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, spunea că „pentru a concura cu chinezii, va trebui să avem o structură de costuri comparabilă”.
Anul trecut, BYD a vândut un număr total de 1,86 milioane de automobile hibrid şi electrice pe baterie, majoritatea în China, şi în prezent îşi concentrează eforturile pe regiunile Asia, Europa şi America Latină în încercarea de a domina piaţa autovehiculelor ecologice.
În America Latină, BYD vrea să fie prezentă pe toate pieţele mari, adoptând o strategie agresivă de extindere a reţelei de dealeri pentru a vinde nu doar autoturisme, dar şi utilitare, autobuze şi taxiuri, a spus Stella Li. „BYD vrea să ducă rata de adoptare a vehiculelor electrice în America Latină până la la 10% şi chiar 20% în următorii trei până la cinci ani, de la mai puţin de 2% în prezent. Cred că această schimbare va începe cu flotele de vehicule ale companiilor şi cele ale guvernelor”, a apreciat vicepreşedintele BYD.