Premieră în VW Group: Skoda a produs mai mulți bani decât VW. Seat și Cupra cresc

Da mai departe!

Mișcările interne din cadrul VW Group, după schimbarea șefilor atât la vârful grupului, cât și la nivelul mărcilor, încep să dea rezultate, vizibile în bilanțurile parțiale, la jumătatea anului. În timp ce Audi sau Porsche se confruntă cu dezechilibre, VW, SEAT și Skoda performează și încep să crească.

În ultimii ani, după pandemia de Covid, atât marca de bază a grupului care îi poartă numele, VW, cât și celelalte două branduri de volum, Skoda și Seat, au avut un parcurs ezitant, cu scăderi mari venite după criza de semiconductori și în contextul eșecului parțial al trecerii la propulsia electrică.

Schimbarea CEO-ului grupului VW, Herbert Diess, cu Oliver Blume, de la Porsche, a fost însoțită de instalarea lui Thomas Schafer la conducerea mărcii VW și a grupului de mărci Core, care conține cele trei branduri de volum precum și VW Vehicule Comerciale.

Schafer a fost nevoit să restructureze activitatea diviziei, a mărcii VW și a întregului grup de mărci, fiind în situația dificilă de a manageria o supracapacitate de producție rămasă fără comenzi suficiente, o criză de produse, cauzată de un alt semieșec, cel al CARIAD, și de criza majoră din China, unde ofensiva mărcilor locale a condus la scăderi uriașe ale vânzărilor pentru producătorii europeni.

După publicarea datelor financiare pentru întreg grupul VW, marca VW și-a detaliat propriile rezultate, împreună cu celelalte mărci din grupul Core. Cifrele arată o creștere de 5 procente a veniturilor celor patru mărci, până la 72,5 miliarde euro, un avans de circa 3,5 miliarde euro.

Este o performanță importantă în raport cu rezultatul de anul trecut, iar în combinație cu datele privind profitul operațional, care a crescut cu 1,5%, putem observa că nu este vorba doar despre venituri majorate din creșterea prețurilor, ci și o restructurare a activitățiilor, în condițiile în care majorarea tarifelor din SUA a avut un impact foarte mare asupra situației financiare a întregii companii. În același timp, marja operațională a rămas stabilă (4,8% față de 4,9% în urmă cu un an), iar fluxul net de numerar s-a redus cu 836 milioane euro.

La baza întregii creșteri stă majorarea vânzărilor cu câteva mii de vehicule (+1,3%), care ascunde de fapt creșteri mari ale vânzărilor pe anumite piețe și segmente, care au fost trase în jos de scăderile din China și SUA.

Thomas Schafer spune că modelele nou lansate au fost „bine primite”. „Suntem pe drumul cel bun și acum trebuie să ne continuăm eforturile în mod constant în această direcție. Urmărim cu fermitate programele noastre de performanță , investind în același timp în teme orientate spre viitor, cum ar fi ciclurile de inovare mai scurte, tehnologia bateriilor și calitatea software-ului. Următorul pas major va fi familia noastră de mașini electrice urbane , care va face mobilitatea entry-level atractivă și accesibilă în Europa.”

Marca VW a vândut 1,5 milioane de vehicule în primele șase luni ale anului, fără să socotească aici vânzările din China. Creșterea de 4,6% a condus la venituri de 43,45 miliarde euro, un plus de 3 procente față de 2024 și un profit operațional de 1,1 miliarde euro, cu 20,3% mai mare.

Skoda a avut cea mai remarcabil performanță, având cel mai bun semestru din istorie, cu 582.010 vehicule vândute și a urcat pe locul al treilea în Europa, pentru prima dată. Vânzările de mașini electrificate au ajuns la o pondere de 22,8% din vânzările mărcii, iar veniturile s-au majorat până la 15,07 miliarde euro. Profitul operațional l-a depășit pe cel al VW, cu 1,28 miliarde euro, iar marja operațională a fost de trei ori mai mare, respectiv 8,5%.

La Seat/Cupra, lucrurile au revenit pe un drum ascendent, după scăderea din 2024, cu un volum de 321.930 unități vândute, mai mare cu 1,7% față de anul precedent, dar veniturile s-a redus cu 2 procente, la 7,6 miliarde euro, așa cum s-a redus și rezultatul operațional, la 38 milioane de euro.

Nu în ultimul rând, divizia de vehicule comerciale a VW a avut venituri mai mari cu 7,6%, ajungând la 8,7 miliarde euro, pe fondul scăderii vânzărilor cu 3 procente. Rezultatul operațional a crescut masiv în trimestrul al doilea, ajungând pe cele șase luni la 207 milioane euro, iar marja operațională s-a îmbunătățit și ea simțitor, la 2,4%. Compania este însă sub nivelul de anul trecut, cauzele fiind puse pe seama „unei piețe dificile”.

Related posts