Sub titlul “Porsche Unseen”, Porsche publică pentru prima dată studii de design realizate între anii 2005 – 2019, care până acum au fost ținute sub cheie. Producătorul de mașini sport prezintă viziuni spectaculoase asupra a 15 mașini diferite. Studiile timpurii acoperă segmentele „Spin-offs”, „Little rebels”, „Hyper cars” și „What’s next?”. Astfel, Porsche oferă o perspectivă exclusivă asupra procesului său de proiectare – de la primul desen până la modelul finit, gata pentru producția de serie.
„Oamenii de pretutindeni adoră designul atemporal și inovator al mașinilor noastre sport”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv la Porsche AG. „Studiile conceptuale vizionare stau la baza acestui succes: ele oferă o sursă importantă de idei pentru designul Porsche de mâine și îmbină tradiția noastră puternică cu tehnologiile viitoare.”
Studiile de design care nu au mai fost publicate anterior sunt prezentate exclusiv de Porsche Newsroom, într-o serie de articole. Formatul web TV 911: Magazine a dedicat, de asemenea, un episod unei serii de studii și examinează legătura dintre acestea și modelele de serie, alături de designerul șef Porsche, Michael Mauer. Pentru fanii mărcii, cartea intitulată „Porsche Unseen” este lansată astăzi de editura Delius Klasing. Cititorilor interesați li se oferă o privire detaliată în culisele Style Porsche. O altă selecție va fi, de asemenea, expusă mai târziu, pentru ca fanii să le poată admira în original: Muzeul Porsche va integra modelele în expoziția sa din 2021.
Procesul de proiectare: de la primul desen la prototipul care poate fi condus
Procesul de proiectare începe cu o schiță. În etapa următoare, aceasta se materializează într-un model 3D. De îndată ce o idee este selectată pentru a fi dezvoltată în continuare, se produc modele mici, la o scară de 1:3, urmate apoi de modele la scară 1:1. „Lumea virtuală este primul pas, dar apoi tot trebuie să testezi modelele neobișnuite în realitate, pentru a înțelege dacă o mașină are proporții mici, mari sau surprinzătoare”, spune Michael Mauer, vicepreședinte Style Porsche. Spre deosebire de dezvoltarea unui model de serie, în care mai multe variante sunt întotdeauna modelate pe diferite formate de stil, proiectele vizionare se concentrează asupra unui singur concept, care valorifică o singură idee.”
„Porsche are, în mod deliberat, un singur studio de design – situat în imediata apropiere a centrului de dezvoltare”, spune Michael Mauer. „Weissach este epicentrul nostru. În loc să deschidem studiouri avansate de design în metropole îndepărtate din America de Nord și Asia, ne aducem designerii din întreaga lume la Porsche, în Weissach, pentru a crea mașini sport de ultimă generație și noi concepte. Peste 120 de designeri, experți în interior, exterior, culori și materiale, constructori de modele, modelatori și ingineri de concept lucrează în Porsche Design Studio.
Studiile de design: într-o călătorie imaginară în viitorul mobilității
„Când vine vorba despre conceptele pe care le dezvoltăm, nu e neapărat nevoie să aducem fiecare mașină pe care o gândim pe linia de producție. E mai mult o chestiune de stabilire a unui spațiu creativ și a unei relații cu viitorul”, spune Michael Mauer atunci când descrie procesul de proiectare și adaugă: „Există două posibilități pentru a continua să te dezvolți ca marcă: fie îți îmbunătățești produsele din prezent, adică pas cu pas. Dar așa, este dificil să fii cu adevărat inovator în acest proces. Fie dai frâu liber creativității. Ideea este să-ți lași gândurile să se aventureze până poimâine și apoi de acolo să te întorci la ziua de mâine.”
Pe acest principiu, Porsche dezvoltă identitatea produsului și a mărcii care definește caracterul și asigură aspectul tuturor modelelor pe termen lung. Limbajul de proiectare pentru modelele viitoare se dezvoltă pornind de la viziunea pe termen lung. În acest proces, obiectivul nostru este acela de a combina ADN-ul de design Porsche cu ingineria auto de ultimă generație. Pe de o parte, acest lucru asigură capacitatea inovatoare a viitoarelor modele Porsche și, pe de altă parte, oferă, de asemenea, o referință evolutivă la istoria bogată a Porsche. Să privim cu mai multă atenție câteva exemple:
- Porsche 919 Street (2017; model 1: 1 de lut) a fost dezvoltat pe baza tehnologiei utilizate în Porsche 919 Hybrid, promițând că va pune la dispoziția șoferilor amatori experiența extraordinară a unei mașini de curse LMP1. Sub carcasa exterioară se află monococul de carbon și transmisia puternică de curse hibridă de 900 CP care a ajutat Porsche 919 să obțină numeroase victorii la Le Mans. Dimensiunile și ampatamentul erau, de asemenea, aceleași ca la mașina de curse.
- Cu cabina sa spartană, puristă, grilele caracteristice ale radiatorului peste motorul central, elementele grafice roșii și aripioarele sugerate din spate, compactul Porsche Vision Spyder (2019; model la scara 1:1) ne duce cu gândul la Porsche 550-1500 RS Spyder din 1954. În același timp, studiul a fost menit să dezvolte în continuare identitatea de design a Porsche și să ofere o serie de idei pentru detalii viitoare – de exemplu, roll-barul ultra-modern.
- Viziunea Porsche „Renndienst” (2018; model la scara 1:1) este interpretarea liberă a unui concept de spațiu pentru familii de până la șase persoane. Echipa de design a proiectat o „navetă spațială” futuristă, cu proporții interesante. Studiul arată cum ADN-ul de proiectare Porsche poate fi transferat pe un segment auto necunoscut pentru marcă. În interior, pasagerii găsesc o cabină de călătorie confortabilă și modulară. Șoferul stă pe scaunul central. Tehnologia de acționare complet electrică este plasată dedesubt. Drept urmare, pasagerii se pot bucura de un spațiu neașteptat de generos și de o experiență de călătorie cu fler, în stilul Porsche.