Porsche se reorientează înapoi spre motoarele cu combustie, va fi costisitor

Da mai departe!

Previziunile companiei germane pentru 2025 includ „cheltuieli suplimentare semnificative” pentru a se concentra mai mult pe motoarele cu combustie și hibride.

Porsche, ca mulți alți producători auto în acest moment, analizează cu atenție viitorul și își reevaluează planurile. Mai exact, asta înseamnă reducerea impulsului electric în favoarea unei puteri mai mari cu combustie. Dar nu este la fel de ușor ca și cum ai apăsa un comutator. Și nu va fi fără un preț.

În cazul Porsche, prețul ar putea fi ridicat. Pe 6 februarie, compania a împărtășit câteva cifre financiare preliminare pentru așteptările din anul următor. Extinderea producției și dezvoltarea legate de motoarele cu combustie și hibride sunt prevăzute să coste 831 de milioane de dolari. Țineți minte, asta este doar pentru 2025. Această cifră include și costurile pentru „activități cu baterii”, deci nu este o cheltuială exclusiv pentru combustie. Acestea fiind spuse, noile vehicule hibride necesită baterii pentru anumite platforme.

Schimbarea direcției înapoi la combustie ar trebui să determine scăderea marjelor de profit între 10 și 12%, conform Porsche. Compania prognozează o cifră de afaceri de 40-41 de miliarde de dolari.

Anul trecut, Porsche a anunțat că va continua producția de V-8 pentru Cayenne și Panamera și după 2030. Directorul financiar Lutz Meschke a declarat pentru Automotive News Europe că compania analizează în continuare crearea de versiuni hibride sau cu combustie completă ale vehiculelor programate inițial să fie exclusiv electrice. Previziunile financiare ale Porsche pentru 2025 susțin această afirmație.

Știrile vin pe fondul dificultăților producătorului auto de a pune la punct noua generație 718 înainte de lansarea planificată mai târziu în acest an. Noua mașină sport va renunța la configurația sa cu motor central pentru a deveni un EV, deși nu putem să nu ne întrebăm dacă sunt deja în curs de desfășurare planuri pentru un companion ICE. Noul Cayenne EV este, de asemenea, raportat ca fiind întârziat, punând sub semnul îndoielii debutul său planificat pentru 2026. În ceea ce privește cel mai bine vândut vehicul al Porsche, noul Macan EV ar putea, de asemenea, câștiga o versiune cu motor cu combustie mai devreme decât mai târziu.

Related posts