Compania a oprit comenzile pentru cele două modele iconice, dar nu a precizat când se va încheia producția. Boxter și Cayman făceau volume demne de luat în seamă pentru marca germană.
Decizia nu este o surpriză totală. Pasionații știau de ceva vreme că aceste modele vor dispărea, iar în unele regiuni, ele fuseseră deja scoase de la vânzare. Acum, Porsche a confirmat că listele de comenzi la nivel mondial sunt închise oficial. Pentru cei care mai speră să cumpere un exemplar nou-nouț, singura opțiune rămasă este stocul nevândut de la dealeri.
Deși comenzile noi nu mai sunt acceptate, așa cum a raportat publicația Autocar, Porsche nu a confirmat încă momentul în care producția se va opri oficial. Unele rapoarte sugerează că ar putea dura până în 2026 pentru a finaliza comenzile deja înregistrate pentru 718 Cayman și Boxster. Chiar dacă oficialii companiei nu au abordat aceste zvonuri, ultimele mașini care vor părăsi fabrica ar putea deveni piese de colecție foarte căutate în anii următori.
Așa cum am menționat mai sus, soarta celor două modele era previzibilă de câțiva ani. La începutul anului 2024, Porsche a fost nevoită să oprească vânzarea modelelor Cayman și Boxster în Europa, deoarece acestea nu respectau reglementările privind securitatea cibernetică, iar compania a considerat că nu merită să le actualizeze la standardele actuale.
Un viitor electric
Deși gemenii 718 cu motoare cu ardere internă, pe care îi cunoaștem și îi iubim, sunt pe cale de dispariție, numele Cayman și Boxster vor continua să trăiască. Porsche dezvoltă în prezent versiuni complet electrice ale ambelor modele. Prototipurile au fost surprinse la teste în mod frecvent în ultimii doi ani, iar modelele de producție sunt așteptate să fie lansate până în 2026.
Se pare că Porsche va vinde noile modele în versiuni cu un singur motor, cu tracțiune spate, și cu două motoare, cu tracțiune integrală. Nu există încă informații despre specificațiile tehnice, dar este logic să ne așteptăm ca acestea să fie mai rapide decât predecesorii lor.
Cu toate acestea, deși avem încredere că brandul german va asigura o dinamică a condusului la fel de bună ca a predecesorilor, a reuși să le facă să stârnească aceleași emoții cu un motor electric, în loc de unul cu combustie, s-ar putea dovedi o sarcină dificilă.