Porsche prezintă berlina sportivă semnificativ îmbunătățită. Gama vine cu nou model hibrid și cele mai bune performanțe din clasă pentru Panamera. Modificările sunt aduse întregii game sub formă de facelift.
Noul Porsche Panamera acoperă acum un spectru și mai larg, combinând performanța unei mașini sport cu confortul unei berline exclusiviste. Cu Panamera Turbo S de 463 kW (630 CP), producătorul de mașini sport își susține cu succes recordul celor mai bune performanțe din clasă. Noul model de vârf oferă un nivel mai ridicat al performanțelor față de modelele anterioare Panamera Turbo.
Porsche continuă, de asemenea, strategia sa de E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid se adaugă gamei de hibrizi plug-in, oferind un sistem de acționare complet nou, cu o putere de 412 kW (560 CP). Comparativ cu modelele hibride anterioare, autonomia electrică a fost crescută cu până la 30%. Confortul și sportivitatea beneficiază atât de componente de șasiu îmbunătățite, cât și de sisteme de control în combinație cu noile generații de direcție și anvelope.
Turbo S: de la zero la 100 km/h în 3,1 secunde
Cu o putere de 463 kW (630 CP) și un cuplu de 820 Nm, noul Panamera Turbo S oferă cu 59 kW (80 CP) mai multă putere și 50 Nm mai mult cuplu decât predecesorul său. Acest aspect are un efect pozitiv asupra performanțelor de conducere: în modul Sport Plus, modelul Turbo S accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,1 secunde. Dezvoltat în Weissach și construit în Zuffenhausen, familiarul motor V8 biturbo de patru litri a fost îmbunătățit, pentru a permite mașinii să atingă o viteză maximă de 315 km/h. Pentru a transfera enorma putere pe drum într-o manieră controlată și pentru a maximiza performanțele în viraje, suspensia pe aer, cu trei camere, Porsche Active Suspension Management (PASM) și sistemul de stabilizare a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), inclusiv Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) au fost personalizate specific pentru fiecare model în parte și optimizate în consecință.
Noul Panamera Turbo S și-a dovedit deja capacitatea de performanță fără compromisuri pe legendara Nürburgring Nordschleife: pilotul de teste Lars Kern a finalizat turul de 20.832 kilometri pe cea mai solicitantă pistă din lume în exact 7: 29.81 minute – noul record oficial din clasa „executive cars”.
Motorul V8 biturbo din Panamera GTS a fost optimizat cu accent pe furnizarea de putere. Cu 353 kW (480 CP) și 620 Nm, noul Panamera GTS oferă 15 kW (20 CP) mai multă putere decât predecesorul său. Puterea crește continuu până aproape de limita de turație a motorului, foarte asemănător cu a unei mașini sport clasice, cu motor aspirat natural. Binecunoscutul sunet de V8 este chiar mai proeminent decât înainte, datorită noului sistem de evacuare sport standard, cu amortizoare de sunet poziționate asimetric.
Noile Panamera și Panamera 4 sunt acum echipate cu familiarul motor V6 biturbo de 2,9 litri pe toate piețele din întreaga lume. Oferind 243 kW (330 CP) și 450 Nm, performanța rămâne neschimbată.
Șasiul și sistemele de control au fost reglate pentru a obține atât un caracter sportiv cât și confort pentru toate noile modele Panamera. Unele sisteme au fost chiar complet reproiectate. De exemplu, noul sistem de gestionare a suspensiei active Porsche (PASM) duce la o îmbunătățire vizibilă a confortului din amortizare, în timp ce controlul sistemului electric de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) asigură o stabilitate îmbunătățită. Modelele beneficiază, de asemenea, de o nouă generație de echipamente pentru controlul direcției și de un model nou de anvelope.
4S E-Hybrid cu baterie de 17,9 kWh și autonomie electrică de până la 54 km
Porsche prezintă un model hibrid, plug-in, performant, cu noul Panamera 4S E-Hybrid, combinația inteligentă între motorul electric de 100 kW (136 CP) integrat în transmisia PDK cu opt trepte cu dublu ambreiaj și motorul V6 biturbo de 2,9 litri cu 324 kW (440 CP), care generează o putere totală de 412 kW (560 CP) și un cuplu maxim al sistemului de 750 Nm. Prin urmare, datele de performanță sunt impresionante: împreună cu pachetul standard Sport Chrono, sprintul 0 – 100 km/h este acoperit în 3,7 secunde. Viteza maximă este de 298 km/h. Capacitatea bateriei a crescut, în comparație cu modelele hibride anterioare – folosind celule optimizate – de la 14,1 la 17,9 kWh, iar modurile de conducere au fost optimizate pentru o utilizare și mai eficientă a energiei. 4S E-Hybrid are o autonomie electrică de până la 54 km în conformitate cu WLTP EAER City (NEDC: până la 64 km).
Aspect vizual mai bine definit
Noile modele Panamera – care, pe lângă berlina sport, pot fi comandate și în variantele Sport Turismo sau Executive, cu ampatament mărit, în funcție de sistemul de propulsie – sunt acum echipate din fabrică cu pachetul Sport Design pentru partea frontală, incluzând grile de admisie a aerului cu un desen agresiv, prize de aer laterale lărgite și un modul de lumini cu o singură bară. Partea frontală complet nouă a Panamera Turbo S este diferențiată de prizele de aer laterale mai mari și de noile elemente de design în culoarea exterioară, care sunt conectate pe orizontală și accentuează astfel lățimea vehiculului. Modulele farurilor duale Turbo sunt acum mai depărtate unul de celălalt.
Banda luminoasă din spate, redesenată, trece acum perfect peste capacul portbagajului, cu un contur adaptat. Astfel, asigură o conexiune continuă între cele două grupuri de stopuri LED, reproiectate și ele. Modelele GTS prezintă, în standard, noi blocuri de stopuri, întunecate, cu funcții dinamice „sosire/plecare de acasă”. Au fost adăugate trei noi modele de roți de 20 și 21 de inch, astfel încât sunt disponibile acum zece modele diferite.
Conectivitate digitală și sisteme de asistență pentru siguranță și confort
Porsche Communication Management (PCM) include funcții și servicii digitale suplimentare, cum ar fi controlul vocal online îmbunătățit Voice Pilot, Radar de risc pentru semnalizare rutieră și informații actualizate despre pericole, wireless Apple® CarPlay și multe alte servicii Connect. De asemenea, Panamera oferă o gamă extinsă de sisteme inovatoare de asistență, cum ar fi sistemul de asistență la păstrarea benzii Lane Keeping Assist, acum în standard, cu recunoașterea indicatoarelor rutiere, precum și Porsche InnoDrive, inclusiv Adaptive Cruise Control, sistemul de asistență pe timp de noapte Night Vision Assist, sistemul de asistență la schimbarea benzii Lane Change Assist, faruri cu matrice LED inclusiv PDLS Plus, asistență la parcare Park Assist, inclusiv imagine 360o Surround View și afișaj pe parbriz.
Noul Porsche Panamera este disponibil la comandă acum și va ajunge la dealeri la mijlocul lunii octombrie. În România, prețurile pornesc de la 99.276,94 de euro pentru Panamera cu tracțiune spate. Toate celelalte modele sunt dotate cu tracțiune integrală: prețurile pornesc de la 103.337,22 euro pentru Panamera 4, de la 135.819,46 euro pentru Panamera 4S E-Hybrid, de la 146.265,28 euro pentru Panamera GTS și de la 190.310,75 euro pentru Panamera Turbo S – inclusiv taxa pe valoarea adăugată și echipare specifică țării.