Porsche Panamera este în prezent cel mai nou sedan sport de lux lansat pe piață. Noua generație a fost modificată substanțial și este subiectul unuia dintre cele mai interesante teste făcute de AutoReport.ro.
Până acum erau oameni care reproșau 2 chestii vechilor generații Panamera: partea spate și lipsa instrumentelor de bord virtuale. Acum Porsche putem spune că a făcut o aroganță: vine cu cea mai frumoasă parte spate din segment. În ceea ce privește tehnologia, vine cu cel mai tehnologizat bord de pe un model de serie.
Noul Porsche Panamera este un Gran Turismo regândit și redesenat care îmbină, mai mult decât oricând, performanța unei mașini sport autentice și confortul unei limuzine de lux. Vizual, conceptul unic al acestui nou model spațios Porsche se reflectă într-un design mai expresiv: un caracter Panamera inconfundabil, o mașină sport performantă – cu proporții lungi și dinamice, aripile față bine conturate, flancurile atletice și o linie a plafonului mult mai dinamică, cu 20 mm mai joasă în partea din spate. Această linie caracteristică Porsche creează o legătură clară cu designul emblematic al modelului 911.
Interiorul tipic Porsche al noului model Panamera a fost readaptat pentru tehnologiile viitorului. Display-urile interactive combină o interfață de utilizator clară și intuitivă (similară cu cea a smartphone-urilor și tabletelor) cu funcțiile practice necesare pentru controlul mașinii. Butoanele clasice și instrumentele convenționale au fost reduse semnificativ. Acestea au fost înlocuite cu butoane tactile și display-uri configurabile individual, vedetele noului concept Porsche Advanced Cockpit. Porsche Advanced Cockpit transformă lumea analogică în mobilitate digitală, lăsând în același timp loc pentru pasiune. Turometrul analog, poziționat în centrul instrumentelor de bord, este un omagiu adus modelului Porsche 356 A din 1955. Calitatea materialelor este una deosebită, iar cu Panamera pot călători în condiții deosebite 4 persoane.
Consola dedicată schimbătorului de viteze, care desparte scaunul șoferului de cel al pasagerului din dreapta, este dominată de ecranul cu diagonala de 12,3 inch, parte componentă a sistemului de ultimă generație Porsche Communication Management (PCM 4.1). Șoferul și pasagerul din dreapta își pot personaliza individual acest ecran. În mod obișnuit, sistemulul PCM cuprinde opțiuni precum: navigare online, funcția Porsche Connect, conectarea smartphone-ului prin Apple Car Play și un nou sistem de control voce, care răspunde la comenzi vocale.
Performanțele motoarelor au fost îmbunătățite, acest lucru este valabil și pentru mașina testată de noi. Panamera 4S Diesel dispune de un motor V8 cu 422 CP, care generează un cuplu maxim de 850 Nm. În această variantă, descoperim o mașină foarte rapidă, capabilă să ajungă la 100 km pe oră în 4,2 secunde. Comportamentul dinamic al mașinii este ireproșabil. Șasiul noului Panamera asigură confortul desăvârșit al unei limuzine de lux, dar și performanța unei mașini sport autentice. Acest lucru este posibil prin completarea configurației de bază impresionante cu sisteme opționale inovatoare: o suspensie pneumatică adaptivă cu o nouă tehnologie cu trei camere, inclusiv sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM – amortizoarele sunt controlate electronic), un sistem îmbunătățit Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), care include sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și un sistem activ antiruliu, precum și un nou sistem de direcție electromecanică. Sistemul 4D Chassis Control analizează și sincronizează în timp real toate sistemele de șasiu, optimizând performanțele rutiere ale noului Panamera.
Noul model este echipat cu mai multe sisteme de asistență standard și opționale. Printre acestea, se află asistența pentru vederea pe timp de noapte, care utilizează o camera cu imagini termice pentru a detecta persoane și animale mari, caz în care se aprinde un indicator de avertizare în panoul de bord. Atunci când sunt acționate farurile noi cu matrice de LED-uri, opționale, cu 84 de puncte de imagine, persoanele care se află în afara ariei vizuale a fazei scurte sunt iluminate pentru scurt timp, numai dacă acestea se află în coridorul traseului calculat.
Cu opțiunea Porsche InnoDrive, care include controlul adaptativ al vitezei de croazieră, restul drumul devine mult mai ușor de parcurs. Pe baza informațiilor obținute de sistemul de navigație și a semnalelor radar sau senzorilor video, sistemul Porsche InnoDrive calculează și stabilește accelerația optimă, dar și momentele de decelerare, adaptând automobilul la treapta de viteză corespunzătoare, pentru următorii trei kilometri. În plus, co-pilotul electronic ține cont de toate manevrele folosite la virare, de pante sau de limitările de viteză.
Porsche Panamera 4S diesel
0-100 km/h: 4,5 secunde
Viteza maximă: 285 km/h
Cilindree (cmc): 3.956
Putere (CP): 422 la 3.500 rpm
Cuplu maxim: 850 Nm la 1.000 rpm
L/l/î: 5.049 / 1.937 / 1.423
Masă proprie: 2.050 kg
Volum portbagaj (l): 495
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte