Odată cu apropierea verii, Porsche își completează trioul clasic de sportive: după versiunile coupé și cabriolet, producătorul lansează acum și modelele cu tracțiune integrală 911 Targa 4 și 911 Targa 4S, adică a treia variantă de caroserie a noii generații 911.
Elementul cel mai reprezentativ rămâne în continuare sistemul de decapotare inovator, complet automatizat. La fel ca la primul model Targa din istoria gamei, și anume cel din anul 1965, și acum sistemul este compus din cadrul solid, plafonul amovibil de peste locurile din față și luneta extinsă pe lateral. Sunt necesare doar 19 secunde pentru a deschide sau închide acest plafon cu utilizare facilă.
Puterea de propulsie pe măsura designului este asigurată de motorul boxer cu șase cilindri, ce are cilindreea de trei litri și supraalimentare Biturbo. Astfel, 911 Targa 4 generează acum 283 kW (385 CP) și sprintează cu pachetul opțional Sport Chrono de pe loc la 100 km/h în 4,2 secunde, fiind deci mai rapid cu o zecime decât generația precedentă. Sistemul de propulsie cu care este echipat 911 Targa 4S furnizează o putere nominală de kW (450 CP) și atinge ștacheta de 100 km/h în 3,6 secunde, în aceleași condiții, ceea ce reprezintă o optimizare de patru zecimi comparativ cu modelul anterior. 911 Targa 4 poate goni cu o viteză maximă de 289 km/h (plus 2 km/h), iar 4S cu 304 km/h (plus 3 km/h).
Plăcerea sportivă incitantă garantată la volanul ambelor sportive este susținută din dotarea standard de transmisia cu dublu ambreiaj și 8 trepte PDK, precum și de sistemul inteligent de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM). Opțional, 911 Targa 4S poate fi comandat și cu noua transmisie manuală cu 7 trepte, inclusiv pachetul Sport Chrono. De asemenea, gama de dotări a ambelor modele 911 include tehnologii noi avansate, precum sistemul Porsche InnoDrive, inclusiv tempomatul adaptiv cu funcție de ajustare a distanței, sistem disponibil acum în premieră. Funcția avansată Smartlift permite programarea gărzii la sol pentru ajustarea la utilizarea cotidiană. Gama este completată cu variatele dotări Porsche Tequipment, precum și cu noile opțiuni de personalizare oferite de Porsche Exclusive Manufaktur. Lansând în iunie un model special 911 Targa, Porsche își aprofundează cu și mai mare măiestrie această combinație reușită de elemente stilistice tradiționale, cu un design atemporal și tehnologie modernă avansată.
Eficient: motorul boxer cu supraalimentare Biturbo
La fel ca modelele 911 Carrera, și cele două variante 911 Targa profită de creșterea puterii motoarelor boxer supraalimentate, ce au 6 cilindri și cilindreea de 3 litri. Acest avans este favorabil atât pentru performanțele dinamice ale automobilelor, cât și pentru utilizarea în cotidian. Sistemul de propulsie al versiunii 911 Targa 4 dezvoltă astfel 283 kW (385 CP) la 6.500 1/min. Aceasta înseamnă un plus de 11 kW (15 CP) față de predecesor. Cuplul maxim de 450 Nm este disponibil pe o plajă largă de turație, între 1.950 și 5.000 1/min. 911 Targa 4S de 331 kW (450 PS) plusează cu 22 kW (30 PS) adiționali comparativ cu modelul anterior, iar cuplul maxim de 530 Nm (plus 30 Nm) este accesibil între 2.300 și 5.000 1/min.
Tracțiune integrală optimizată
Performanțele optimizate ale noilor modele cu tracțiune integrală aduc și optimizări ale sistemului de antrenare de pe puntea față. Unitatea răcită cu apă și formată din ambreiaj și diferențial dispune de lamele ranforsate pentru cuplaj, ceea ce amplifică robustețea sistemului și îi permite să reziste la sarcini mai mari. Creșterea cuplului de declanșare a cuplajului optimizează acuratețea ajustărilor și, în consecință, rafinează și antrenarea punții frontale. Astfel, per ansamblu, sistemul optimizat de antrenare a punții față cu PTM (Porsche Traction Management) contribuie la o tracțiune și mai bună, indiferent de starea suprafeței de rulare.
Șasiu optimizat pentru confort și siguranță
Noile modele 911 Targa dispun în echiparea standard de sistemul ajustabil electronic de amortizare PASM (Porsche Active Suspension Management). Acest sistem adaptează automat caracteristicile amortizoarelor la situația de mers curentă, optimizând confortul la rulare și manevrabilitatea. Șoferul poate să aleagă între două profiluri, și anume Normal și Sport. Și Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inclusiv diferențial blocabil electronic pe puntea spate cu distribuția complet variabil a cuplului este o dotare standard pentru Targa 4S și poate fi comandat opțional și pentru Targa 4. La fel ca la toate modelele 911 ale celei de-a opta generații, și variantele Targa dispun în echiparea standard de Porsche Wet Mode. Astfel, senzorii din pasajele roților frontale detectează umiditatea crescută a carosabilului, caz în care îi recomandă șoferului, în baza unui semnal comunicat la bord, să comute manual în Wet Mode. Drept urmare, răspunsul trenului de rulare va fi astfel adaptat încât să fie atins nivelul maxim de stabilitate la rulare.
Pentru optimizarea caracteristicilor dinamice, 911 Targa 4 este echipat în față cu anvelope de 235/40 montate pe jante de 19 inchi. Pe puntea spate, jantele de 20 de inchi au anvelope de 295/35 ZR. Modelul 4S are ca dotare standard pneuri de 245/35 ZR pentru jantele frontale de 20 de inchi și anvelope de 305/30 ZR pe jantele de 21 de inchi din spate. Frânarea este asigurată la Targa 4 de discurile de frână de 330 milimetri de pe ambele punți, ce se fac remarcate cu etrierele monobloc fixe finisate în negru, cu patru pistoane. Targa S4 folosește șase pistoane pe puntea față și patru pistoane pe puntea spate, etrierele fiind roșii. În acest caz, discurile de frână au 350 de milimetri, atât în față, cât și în spate. Opțional clienții pot comanda frânele ceramice Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Reinterpretarea modernă a extravaganței designului Targa
La exterior, 911 Targa este marcat de elementele de design ale generației 992. Privind din față, se evidențiază pasajele mult mai accentuate ale roților comparativ cu modelul predecesor. Între farurile LED, pliul adâncit în capotă amintește de prima generație 911. În spate, domină eleronul lat, extensibil variabil și banda luminoasă elegantă. Cu excepția secțiunii frontale și a posteriorului, întregul exterior al automobilului este realizat din aluminiu.
Interiorul corespunde celui cunoscut de la modelele 911 Carrera. Aici se fac remarcate în mod special liniile clare și drepte de pe planșa de bord, ce se evidențiază prin planșa de instrumente retrasă. Inspirația provine în acest sens de la generația 911 din anii 70. Alături de turometrul poziționat central după cum ne-a obișnuit Porsche, sursele de informații pentru șofer sunt extinse cu două display-uri subțiri, fără ramă. Sub ecranul central de 10,9 inchi al sistemului PCM (Porsche Communication Management) se află unitatea compactă de comenzi, cu cinci taste ce dau acces direct la funcțiile importante ale automobilului. Sistemul PCM include în dotarea standard, printre altele, Connect Plus cu Apple Car Play® și o funcție de navigație online bazată pe inteligența colectivă a flotei de automobile.
Muza unei noi clase de automobile sport, încă din 1965
911 Targa 2.0 din 1965 a fost pionierul avangardist al unui nou concept automobilistic. La început, Targa a fost promovată ca fiind ”un cabriolet sigur, cu roll-bar”. Dar curând, automobilul cu plafon detașabil avea să se impună ca un concept de sine stătător, evoluând chiar la rangul de real simbol al eleganței și esteticii rafinate. Astfel, până în ziua de azi, Porsche îmbină sub forma modelului 911 Targa două lumi diferite, oferind senzațiile libertății incitante date de un cabriolet decapotat și asigurând totodată, specific modelelor coupe, confort practic în cotidian, precum și siguranță ridicată.
Noile modele 911 Targa vor intra pe piață la începutul lunii august, iar prețurile vor începe de la 134.053,50 euro pentru 911 Targa 4 și de la 149.528,26 euro pentru 911 Targa 4S (inclusiv TVA 19% și specificații naționale).
Premiera mondială pe canalul web TV 9:11 Magazine
În premieră pentru audiența internațională, producătorul de automobile sport prezintă noul 911 Targa pe propriul său canal web TV. Astfel, pe www.911-magazine.porsche.com, Dr. Frank-Steffen Walliser, Vicepreședintele Porsche, responsabil pentru gamele 911 și 718, explică dotările și trăsăturile noi ale automobilelor, avându-i ca invitați pe ambasadorii Mărcii Porsche, renumita jucătoare de tenis Maria Sharapova și pilotul de raliu Jörg Bergmeister.