Porsche a înregistrat o evoluție solidă a livrărilor în prima jumătate a anului 2022, în ciuda provocărilor ivite. Producătorul de mașini sport a livrat 145.860 de vehicule clienților din întreaga lume între ianuarie și iunie, ceea ce reprezintă o scădere de 5% față de anul precedent. „Noi și dealerii noștri am navigat cu succes într-o primă jumătate de an modelată de factori externi și incertitudini”, spune Detlev von Platen, membru al Consiliului responsabil pentru vânzări și marketing la Porsche AG.
„Pe lângă dificultățile generate de reapariția pandemiei de COVID în China și alte piețe, ne-au însoțit provocările de aprovizionare și cele legate de logistică. În același timp, atractivitatea mărcii și popularitatea produselor noastre rămân puternice. Ne așteptăm ca al doilea semestru să fie dinamic. Ca și în anii precedenți, suntem optimiști în ceea ce privește viitorul și hotărâți să continuăm în forță și în restul anului.”
Creștere în Germania și în Europa
Situațiile de pe piața mondială din primul semestru au variat, livrările pentru diferite regiuni și piețe fiind eterogene. În Europa, numărul livrărilor de vehicule a crescut la 43.087, reprezentând o creștere de la an la an de 7%, față de ceea ce a fost deja o perioadă puternică. Același lucru este valabil și pentru piața internă din Germania. 13.785 de livrări în primele șase luni ale anului 2022 reprezintă un avans de 5% anual. În China, Porsche a reușit să livreze clienților 40.681 de vehicule, în ciuda blocajelor de luni de zile din unele orașe. Scăderea livrărilor în prima jumătate a anului a fost de 16% față de anul precedent. Având în vedere scăderea generală a segmentului premium/lux din China (scădere cu 23% din ianuarie până în mai), producătorul de mașini sport a înregistrat un rezultat impresionant pe zona care încă este cea mai mare piață unică a sa. În total, 62.245 de vehicule au fost livrate clienților Porsche din regiunea Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. În SUA, Porsche a livrat clienților 32.529 de vehicule, deși s-a confruntat cu dificultăți de livrare și tranzit. Această cifră vine pe fondul celui mai puternic semestru din toate timpurile din aceeași perioadă a anului trecut.
Cayenne rămâne cel mai popular Porsche
Cererea rămâne deosebit de ridicată pentru modelele SUV. Un total de 41.947 de clienți și-au primit exemplarul de Cayenne. Pe locul doi s-a clasat Macan, cu 38.039 de exemplare livrate. Emblematicul model sport 911 a fost livrat către 21.616 clienți din întreaga lume. Taycan a fost livrat către 18.877 de clienți – în ciuda limitărilor de producție cauzate de blocajele de pe lanțul de aprovizionare, care au afectat în special modelul Porsche complet electric. Panamera a fost livrată de 15.604 de ori, în timp ce 9.777 de exemplare de modele 718 Boxster și 718 Cayman au fost distribuite clienților.
„Ne îndreptăm către al treilea trimestru plini de energie și optimism și, pe lângă livrări, continuăm să ne concentrăm pe experiențe unice de brand pentru clienții noștri”, adaugă von Platen.