Porsche deschide un nou capitol în producția de motoare, inaugurând noua sa fabrică dedicată producției de motoare cu opt cilindri. Situată pe principala platformă Porsche, din Stuttgart-Zuffenhausen. Unitatea de producție funcționează conform celor mai recente proceduri de lucru, iar la capacitate maximă, cei 400 de angajați ai săi produc în jur de 200 de motoare în V, cu opt cilindri, zilnic. Constructorul de mașini sport a investit aproximativ 80 de milioane de EUR în această nouă unitate de producție.
“Porsche este definit de motoarele sale sportive, de mare performanță – de la design până la producția de serie,” spune Oliver Blume, Președinte al Consiliului Executiv al Porsche AG. “Ne dezvoltăm competențele în acest domeniu construind noi motoare. Astfel, suntem în măsură să oferim clienților noștri plăcerea de a conduce și în viitor, asigurând, de asemenea, viitorul locurilor de muncă ale angajaților noștri. În același timp, punem bazele necesare evoluției Porsche în noua eră a mobilității electrice” Noua unitate de producție Porsche va genera, de asemenea, sinergii în cadrul Volkswagen Group. Planurile prevăd ca la Stuttgart-Zuffenhausen să se producă motoarele în V, cu opt cilindri, pentru toate mărcile Grupului, de acum înainte.
Uwe Hück, Vice-Președinte al Consiliului de Supraveghere Porsche AG: “Zuffenhausen este locul unde s-a născut legenda Porsche, locul unde ea trăiește în continuare. Primele mașini de serie s-au produs aici, acum 66 de ani: modelul 356, primul Porsche original. Pe atunci aveam 108 angajați și produceam 369 automobile anual. Astăzi avem peste 1200 de angajați implicați numai în producția de motoare. Iar dacă este să vorbim despre sufletul unui Porsche, este clar că ne referim la motorul lui. Astăzi, motoarele primesc o nouă casă. Dar Porsche nu investește numai în tehnologie și clădiri. Porsche investește în oameni. Creăm condiții de lucru ultra-moderne pentru angajații noștri. Asta pentru că oamenii noștri sunt un factor esențial pentru succesul nostru. Nu în ultimul rând, noua unitate de producție a motoarelor arată implicarea noastră în comunitatea din Zuffenhausen, din Stuttgart, din Baden-Württemberg în general, dedicarea cu care privim spre viitorul producției de automobile sport și, mai presus de toate, dedicarea față de resursele noastre umane, cu calificări unice. Porsche nu se limitează la discursuri și declarații – Porsche stabilește noile standarde.”
Cel mai important aspect al noii fabrici de motoare este sistemul său flexibil de producție, în care automatizarea și procesele manuale sunt interconectate armonios și eficient. Asamblarea motoarelor inovatoare în V, cu opt cilindri, care vor fi folosite pentru prima dată la noua Panamera, impune o serie de procese extrem de precise. De aceea, responsabilitatea producției aparține specialiștilor cu înaltă calificare, extrem de bine pregătiți.
“Ne-am implicat întreaga noastră echipă încă din faza de planificare și am primit peste 450 de idei pentru noua fabrică,” spune Albrecht Reimold, Membru al Consiliului Executiv, pentru Producție și Logistică la Porsche AG. “Aceste dorințe și recomandări reprezintă o contribuție excelentă la design-ul întregii unități, în folosul calității produselor, dar și al condițiilor de lucru.” Liniile de asamblare, cu o ergonomie exemplară, pot fi, de exemplu, ajustate pentru fiecare angajat în parte. Pentru a evita monotonia, angajații sunt implicați într-o gamă de operațiuni și sunt pregătiți, treptat, pentru a înțelege întregul proces de asamblare. “Scopul nostru final este ca angajații să stăpânească întreg procesul de producție a motorului.”
Specialiștii Porsche sunt asistați de echipamente și unelte de ultimă oră. Sistemul de producție încorporează aproximativ 100 de inovații. De exemplu, Porsche a introdus vehicule industriale de transport care pot fi programate automat. Transportoarele electrice, care sunt echipate cu baterii bazate pe tehnologia LTO – oxid de litiu-titanat, navighează printr-o rețea de 16.000 de magneți montați în podelele celor două etaje ale unității de producție. Flexibilitatea lor permite adaptarea proceselor de producție atunci când apar modificări ale produsului sau se schimbă metodele de lucru.
Uneltele acționate electric sunt și ele la fel de flexibile. Setările lor pentru putere sau viteză, de exemplu, pot fi modificate oricând, prin intermediul rețelei electronice de producție. Aceasta înseamnă că utilizarea lor nu este limitată la un anumit perimetru, ci că pot fi folosite oriunde în procesul de asamblare, prin simpla reinstalare în noua locație și prin reprogramare. Mai mult, uneltele optimizate ergonomic le permit specialiștilor să obțină performanțe și mai bune, dat fiind că sunt mai ușor de folosit. Astfel, la fiecare trei minute și jumătate, poate începe asamblarea unui nou motor. 95 de transportoare deplasează motoarele de la un punct la altul, pe linia de producție în U, care are în total o lungime de 432 metri. Un motor cu opt cilindri în V este produs în 6,2 ore, parcurgând 110 de cicluri de lucru, dintre care 71 sunt situate în zonele de manufactură.
În procesul de producție al noilor sale motoare, Porsche folosește tot mai mult digitalizarea și managementul de date. Christian Will, Vice Președinte Agregate și Componente, Porsche AG: “După finalizarea și testarea fiecărui motor, obținem cam 2.300 de parametri. Orice fluctuație de calitate este detectată rapid și remediată.
Noua fabrică de motoare, a cărei construcție a demarat la începutul lui 2014, este localizată în zona vestică de dezvoltare a principalei platforme de producție Porsche. Amprenta la sol a acesteia este de aproximativ 10.000 de metri pătrați. Fabrica este împărțită pe două nivele, cu logistica la parter și linia de asamblare a motoarelor la etajul superior. Structura multifuncțională a zonei de producție poate fi recunoscută rapid prin numărul foarte redus de elemente permanente de arhitectură, tocmai pentru a nu limita utilizarea flexibilă a spațiului. Conceptul păstrează opțiunile deschise și permite adăugarea de noi produse și procese atunci când va fi cazul. Împărțirea și localizarea noii fabrici de motoare au fost și ele gândite tot prin perspectiva dezvoltării viitoare. Clădirea a fost construită în zona de nord-est a terenului de 25.000 de metri pătrați pe care Porsche l-a achiziționat ca spațiu de extindere. Clădirea cu trei etaje, de la intrare, cu birouri și spații comune este amplasată pe o latură, așa încât să lase loc pentru construirea ulterioară a altor structuri. În interiorul clădirii, designul lasă loc instalării unui nou spațiu de lucru deasupra primului nivel.
Sustenabilitatea a fost și ea urmărită la noua fabrică Porsche. Construcția e parte a Fabricii 4, unul dintre primele centre de producție din Germania încadrate la categoria gold în urma pre-certificării din partea Societății Germane pentru Construcții Sustenabile (DGNB). Clădirea a fost evaluată pe baza a 40 de criterii de sustenabilitate. Printre altele, sistemul fotovoltaic de pe acoperișul clădirii generează până la 242.500 kilowați oră din necesarul anual de energie electrică. Astfel, emisiile de dioxid de carbon se reduc cu 105 tone, comparativ cu procesul convențional de generare de energie electrică. În plus, mari suprafețe ale acoperișului sunt amenajate ca grădini, contribuind astfel la ameliorarea calității aerului.
În ultimii ani, Porsche a investit peste 300 de milioane de EUR în principala sa platformă de producție din Stuttgart-Zuffenhausen. În apropierea noii fabrici de motoare se afla în trecut o fabrică de cablaje, care va fi reamenajată. Pe locul unui fost depozit s-a construit un centru de pregătire profesională pentru cei mai tineri angajați Porsche.