AutoReport.ro a găsit timp să profite de zăpada din Bucureşti pentru a face un test cu Porsche Cayenne. SUV-ul de lux s-a înnoit de curând şi este testat de noi în varianta diesel.
Încă de la început, Cayenne a fost un pariu riscant pentru Porsche, dar s-a dovedit câştigător. Acum brandul german a lansat şi Macan, consolidându-şi poziţia în segmentul SUV/crossover. Un al doilea pariu riscant al mărcii a fost introducerea motoarelor diesel în game, dar despre unul dintre acestea vom vorbi acum.
Cayenne a ajuns acum la faceliftul celei de-a doua generaţii. Acum blocurile optice au primit nişte LED-uri şi mai interesante, iar exteriorul maşinii a primit modificări subtile. Designul e mai actual decât oricând acum şi atrage privirile tuturor. Din punctul meu de vedere este unul dintre cele mai frumoase SUV-uri de pe piaţă.
Motorul diesel, de 3,0 litri, pune la dispoziţie imediat cei 262 CP, iar suspensia pneumatică, cu Porsche Adaptive Suspension Management, face din Cayenne SUV-ul care stă cel mai bine în curbe. V6-le, ajutat de transmisia automată cu 8 trepte livrează puterea foarte prompt. La o privire pe fişa tehnică am avut ideea unui SUV cuminte, dar modelul testat este mai mult decât atât. Avem de ales între setările suspensiei penumatice, dar şi între mai multe moduri de rulare, preferatul nostru, Sport Plus, fiind prezent.
Cayenne are un interior lucrat cu grijă, fiind mult peste ceea ce oferă SUV-uri din clasa premium. Încă ne place consola centrală înaltă cu puzderia ei de butoane, dar şi cele 5 cercuri ale instrumentarului de bord pe care sunt oferite aproape toate informaţiile, fie că ai sau nu nevoie de ele. Scaunele sunt confortabile, iar în ceea ce priveşte poziţia de condus, avem compromisul perfect: maşina oferă o poziţie înaltă, dar în postul de conducere te simţi ca într-o maşină sport. Cele 8 moduri de ajustare automată a scaunelor faţă ajută ocupanţii să găsească cea mai bună poziţie.
Modelul testat de noi are la bord o mulţime de sisteme de siguranţă, dar cele mai noi sunt Porsche Stability Management şi Porsche Dynamic Light System. Pe lângă acestea, sistemul 4×4 are diverse setări, chiar şi pentru rularea pe zăpadă.
Porsche Cayenne Diesel Tiptronic S
0-100 km/h: 7,3 secunde
Viteza maximă: 221 km/h
Cilindree (cmc): 2.967
Putere (CP): 262 la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 580 Nm la 2.500 rpm
L/l/î: 4.855 / 1.939 / 1.705
Masă proprie: 2.185 kg
Volum portbagaj (l): 1.728
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte