Porsche a ținut foarte mult la strategia sa de electrificare completă a gamei Macan. Dar strategia s-a dovedit greșită, iar germanii au nevoie de un alt SUV termic în gamă. Zvonurile privind apariția acestuia îl dau ca fiind lansat foarte curând. Cu toate acestea, dacă un nou Macan cu motor termic este pe drum, ar putea dura ani până să se materializeze.
Porsche s-ar putea pregăti să-și schimbe strategia într-unul dintre cele mai mari pariuri ale sale. Un nou raport sugerează că producătorul auto își reconsideră decizia de a renunța la versiunea cu motor cu combustie internă a Macan, cel mai bine vândut crossover al său. Nu cu mult timp în urmă, compania semnala cu încredere sfârșitul Macan-ului pe benzină. Acum, această poziție pare să se schimbe.
Am auzit zvonuri că acest lucru s-ar putea întâmpla chiar anul acesta. Lutz Meschke, Directorul Financiar al Porsche, a declarat în ianuarie că „Explorăm posibilitatea de a echipa unele dintre modelele electrice planificate inițial cu propulsii hibride sau motoare cu combustie internă pe viitor.” Acum, cuvintele sale au stârnit investigații suplimentare, iar o publicație spune că un anunț ar putea veni în curând.
Iată ce spune Car Magazine despre situație: „O versiune cu combustie – probabil împărțind platforma cu noul Audi Q5 – ar necesita cel mai probabil trei ani pentru a fi dezvoltată, ceea ce înseamnă o absență lungă de pe piață a unuia dintre cele mai mari vânzări ale Porsche. Un anunț este așteptat în martie.” Sigur, mai sunt luni bune până atunci, dar astfel de lucruri necesită timp.
Dacă este adevărat, ar însemna că Porsche va lucra din greu de acum până atunci pentru a-și revizui planurile. Anunțarea unui nou Macan cu motor termic în martie 2026 ar putea avea și beneficiul de a face lansarea să pară mai aproape. Fără îndoială, dacă Porsche decide să urmeze această cale, iar toate indiciile arată că cel puțin o ia în considerare, am putea vedea prototipuri de testare înainte de sfârșitul anului. Cu cel mai recent Audi Q5 deja pe șosele, Porsche nu ar porni de la zero. Partajarea unei platforme ar putea accelera dezvoltarea și ar ajuta la controlul costurilor. Adevărata provocare va fi să-și dea seama cum să mențină clienții Macan implicați între timp.
Macan EV Își Menține Poziția, deocamdată
Aceasta va fi cea mai dificilă provocare, dar Macan EV nu este chiar un eșec. Porsche a vândut 18.278 de unități în ultimul trimestru al anului 2024. În timp ce reglementările din Europa au dus la dispariția Macan cu motor termic, este încurajator pentru Porsche că versiunea EV a reprezentat 66% din vânzările modelului pe parcursul anului.
Acesta este un semn încurajator, deși compania urmărește clar ce se va întâmpla în continuare. Modele precum Taycan au arătat cum vânzările de vehicule electrice pot scădea în timp. Sarcina acum este de a menține impulsul în timp ce se pregătește pentru o posibilă revenire la combustie.