Polestar, brandul de performanță al Volvo Car Group, a dezvăluit planurile viitoare ca nou brand de mașini electrice. Polestar a confirmat planurile sale pentru primele trei modele și o nouă unitate de producție în China.
De asemenea, Polestar a dezvăluit primul automobil sub sigla Polestar, modelul Polestar 1 de 600cp, care e programat pentru a intra pe liniile de producție la mijlocul lui 2019. Tehnologia și oferta de produse Polestar se bucură de sinergiile și economiie de scară facilitate de Volvo Cars Group, ajutând Polestar să accelereze procesele de design, dezvoltare și producție, asigurând un ritm superior față de noii intrați în segment.
Polestar 1 va fi umbrela pentru viitorul brand Polestar. Polestar 1 este un Grand Tourer Coupé cu două uși, 2+2 locuri și motorizare ‘Electric Performance Hybrid’. Este o mașină electrică susținută de un motor cu combustie internă, are o autonomie de 150 km în mod pur electric – cea mai mare pentru orice mașină hybrid existentă pe piață. Cei 600 CP și cuplul de 1000 Nm plasează mașina pe o poziție fermă în segmentul de mașinii performante.
Polestar este construit pe SPA de la Volvo, dar aproximativ 50% din elementele prezente sunt noi, custom-made, create de inginerii Polestar. Pentru a oferi caracteristicile specifice unui condus dinamic, Polestar 1 benefeciază de noi tehnologii, toate menite să transforme automobilul într-o adevărată plăcere pentru șofer. Polestar 1 e prima mașină din lume dotată cu tehnologia avansată a șasiului Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi).
Caroseria din fibră de carbon reduce greutatea mașinii și îmbunătățește comportamentul mașinii pe șosea cu 45%, schimbând și centrul de greutate al mașinii. În plus, Polestar 1 folosește o axă dublă electrică spate care permite vectorizarea cuplului. Aceasta oferă suport șoferului cu accelerație precisă pe fiecare roată pentru a maximiza aderența și a menține viteza la viraje.
Polestar 1 va fi construit în centrul de producție de ultimă oră Polestar din Chengdu, China. În prezent în construcție, centrul are termen de finalizare la mijlocul lui 2018.
Polestar se va îndepărta de modelul tradițional de ownership. Mașinile vor fi comandate 100% online și oferite pe bază de abonament de doi sau trei ani. Depozitul zero și abonamentul all inclusive vor fi însoțite de funcționalități precum serviciu de pick-up și de livrare și posibilitatea de a închiria diferite vehicule din gama Volvo și Polestar, toate incluse într-o plată lunară.
Abonamentul cu preț fix înseamnă că deținerea unei mașini Polestar devine o experiență fără bătaie de cap pentru consumator. Aceasta e facilitată de tehnologia Phone-As-Key. Îi permite owner-ului să share-uiască o cheie virtuală cu persoane terțe și asigură și disponibilitatea altor funcții on-demand. Serviciile de concierge asigură faptul că șoferul se va concentra doar pe plăcerea de a conduce.
Toate modelele viitoare de la Polestar vor avea motorizare full electrică. Polestar 2 va intra în producție ulterior, în 2019, și va fi primul vehicul complet alimentat cu baterii (BEV) al Volvo Car Group. Va fi un BEV mediu, alăturându-se în competiția formată în jurul Tesla Model 3, și va avea volume mai mari decât Polestar 1. Faza inițială a Polestar va fi completată de lansarea unui BEV SUV, Polestar 3, care va aduce o definiție modernă pentru performanța electrică și dinamica de condus.
Comanda și configurarea mașinilor Polestar va fi realizată online printr-un portal online sau o aplicație Polestar. Chiar și așa, Polestar cunoaște nevoia consumatorilor da a crea o legătură puternică cu brandul, așadar Polestar va deschide o rețea Polestar Spaces în jurul lumii. Aici e locul în care viitorii șoferi Polestar pot interacționa cu produsele și brandul. Polestar Spaces vor fi spații de sine stătătoare și nu în cadrul showroom-urilor existente Volvo.