Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 2,6%, în primele două luni ale acestui an, comparativ cu acelaşi interval din 2023, relevă datele centralizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Conform sursei citate, la nivelul lunii februarie 2024, înregistrările de autoturisme noi s-au diminuat cu 8,92% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, până la un volum de 11.339 de unităţi.
Pe primele două luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 24.072 de unităţi, în scădere cu 2,6% raportat la intervalul similar din anul anterior, când s-au consemnat 24.715 de unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în februarie, un număr de 29.462 de unităţi (+16,5% faţă de februarie 2023), iar în primele două luni ale anului au ajuns la 56.636 de unităţi, în creştere cu 16,7%, de la un an la altul.
Clasamentul mărcilor de autoturisme noi, în perioada ianuarie – februarie 2024, este condus de Dacia, cu 7.264 de unităţi, urmată de Toyota – cu 1.846 de unităţi, Skoda (1.700), Hyundai (1.544), Renault (1.344), Volkswagen (1.343), Mercedes (932), Ford (878), Tesla (859) şi Kia (775).
Reculul înmatriculărilor de mașini noi și creșterea zonei vehiculelor de ocazie arată o reorientare a clienților către mașinile mai ieftine, generată de inflație, veniturile reduse și creșterea prețurilor pentru mașinile noi.