PEUGEOT a prezentat noua generație E-3008 care pune accentul pe motorizări electrice

Da mai departe!

PEUGEOT E-3008 este primul model care utilizează noua platformă STLA Medium de la Stellantis, care duce marca la un nivel superior.Next-Level PEUGEOT E-3008 va fi produs exclusiv la uzina Sochaux din Franța și va fi comercializat începând cu luna februarie 2024.

Această platformă inovatoare a fost concepută pentru oferirea celor mai bune performanțe din clasa sa în raport cu cele mai importante criterii pentru clienți : autonomie (până la 700 km), timp de reîncărcare (30 de minute), plăcerea de a conduce, performanțe, eficiență, servicii și funcții conectate (Planificator de călătorie, Încărcare inteligentă, Vehicul pentru încărcare, Plug&Charge și actualizări Over The Air).

Gama se va baza pe două niveluri de echipare, Allure și GT, cu 3 pachete de opțiuni pentru simplificarea selecției și trei motorizări complet electrice: 210 CP, 230 CP Long Range și 320 CP Dual Motor (tracțiune integrală). Vor fi disponibile și motorizări hibride, în funcție de piață.
Dinamismul liniilor de felină ale noului E-3008 provine și din dimensiunile bine echilibrate ale vehiculului (lungime: 4,54 m, lățime: 1,89 m, înălțime: 1,64 m), care rămâne unul dintre cele mai compacte din categoria SUV-urilor 100% electrice de segment C, oferind în același timp suficient spațiu pentru pasageri și bagaje.

Sistemul de propulsie are patru moduri de rulare ce pot fi selectate de șofer. Modul Normal este modul implicit al mașinii, având puterea și cuplul reduse, în cazul unei apăsări medii a pedalei de accelerație. Modul Eco limitează puterea și cuplul pentru un consum redus de energie, având inclusiv efecte asupra sistemului de climatizare. Modul Sport este mai dinamic și are setări specifice pentru direcție, accelerație și transmisie. Al patrulea mod, 4WD, se aplică doar dacă este cazul și contribuie la distribuția puterii motorului către toate cele patru roți.

Platforma STLA Medium BEV-by-design se mândrește cu o energie record la bord, între roți, de până la 98 kWh, într-un ampatament care a fost menținut scurt (2,73 m pentru E-3008). Acest design de înaltă performanță permite modelului E-3008 să ofere cea mai bună autonomie din categoria sa (până la 700 km), fiind în același timp compact (4,54 m lungime).

Motorizările oferite vor fi de 210 CP, 230 CP Long Range și 320 CP Dual Motor, ultima având și tracțiune integrală. Bineînțeles că modelul nu va renunța la motorizările termice, care vor fi disponibile pe mai multe piețe, în versiuni hibrid.

Performanțele privind autonomia sunt de 525 km la versiunea de 210 CP și la cea cu tracțiune integrală, precum și de 700 km la versiunea de 230 CP Long Range.

Arhitectura noului e-3008 este una pe 400 volți, bateria având o chimie NMC, cu două capacități, în funcție de versiune și motor. Cele două versiuni cu putere mai mică beneficiază de o baterie de 73 kWh, iar cea de top, de o baterie de 98 kWh, una dintre cele mai mari din industrie.

Bateria litiu-ion cu voltaj înalt de 400V, cu o compoziție chimică NMC (nichel, mangan și cobalt), este amplasată sub podeaua vehiculului și alimentează motorul electric pentru tracțiune.

Chargerul de bord este limitat la 160 kW în cazul stațiilor de putere și curent continuu, ca efect al arhitecturii de 400 volți, în timp ce la curent alternativ permite încărcarea cu până la 22 kW, la curent trifazic.

Pentru încărcarea la curent alternativ, sunt disponibile două tipuri de încărcătoare la bord care să se adapteze la toate utilizările și soluțiile de încărcare ale clienților, cu un încărcător trifazat de 11 kW standard și un încărcător trifazat de 22 kW opțional.


Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® prezintă o arhitectură complet nouă. Este inovator prin faptul că ecranul panoramic este montat pe panoul de bord cu un sistem de fixare invizibil din habitaclu. Această dispunere îmbunătățește accesibilitatea și vizibilitatea informațiilor afișate pe ecranul tactil panoramic de 21 de inci.

Partea centrală a panoului de bord găzduiește i-Toggles, butoane tactile complet personalizabile, care pot fi programate pentru acces rapid la 10 dintre funcțiile preferate de utilizator: apelarea unui contact favorit, pornirea navigației către o destinație frecvent utilizată, reglarea radioului pe postul favorit, setarea temperaturii ideale a aerului condiționat etc.

Consola centrală este spațioasă și aerisită, pentru sporirea spațiului disponibil destinat depozitării și, pentru pasagerul din față, care beneficiază de un spațiu deosebit de plăcut și larg deschis.

Arhitectura spațioasă a fost posibilă prin mutarea comenzii transmisiei automate pe panoul de bord. Controlul se află acum în dreapta volanului, lângă butonul de oprire/pornire al mașinii. Este o soluție ergonomică și permite accesul facil la comenzile transmisiei și la oprirea sau pornirea motorului, printr-un singur gest intuitiv.

Pentru motorizările hibrid și PHEV, Peugeot nu a oferit mai multe detalii, precizând că va comunica ulterior datele acestor motorizări.

Related posts