Peugeot 408 se întoarce sub forma unui crossover din gama producătorului francez. Mașina cu propulsor turbo pe benzină a ajuns la testele Autoreport.ro
Dacă 405, 406 și 407 au fost sedanuri sau, maxim, Sport Wagon, 408 vine cu o nouă abordare devenind un fastback. Acest lucru se petrece pe fondul reorientării clienților europeni spre caroserii de tip SUV și/sau crossover.
408 se remarcă în primul rând prin silueta dinamică de tip fastback, liniile sunt ascuțite, grila în culoarea caroseriei se îmbină perfect cu partea din față și afișează noua emblemă a mărcii PEUGEOT, reprezentată de un cap de leu.
În partea din față, capota lungă e flancată de aripile ridicate – o caracteristică a noilor modele PEUGEOT – ceea ce amplifică aspectul părții frontale și pune în valoare profilul, întrucât decupajul aripă/capotă este invizibil. Linia exterioară a capotei este, astfel, simplificată pentru a permite fixarea perfectă a pieselor de caroserie.
Tehnologia Matrix LED permite desenarea unor blocuri optice ultra-fine, care garantează în același timp un nivel înalt de performanță. Aceste blocuri optice formează limbajul de design al noului 408. Semnătura luminoasă se prelungește în jos cu două benzi LED sub formă de colți care plonjează în bara de protecție.
Grila în culoarea caroseriei semnează identitatea noului 408. Aceasta găzduiește noua emblemă a Mărcii, care ascunde senzorul numeroaselor sisteme de asistență la condus. Prizele de aer negre decorative de mari dimensiuni caracterizează tema grafică a părții frontale, accentuând vizual lățimea și robustețea modelului. Acestea înconjoară și protejează colții luminoși, unindu-se cu protecțiile negre care înconjoară caroseria și îmbunătățesc vizibilitatea semnăturii luminoase prin contrastul pe care îl creează.
Profilul Noului PEUGEOT 408 se remarcă printr-un decupaj inteligent între elementele negre și elementele vopsite, ce adaugă siluetei un plus de eleganță și de dinamism. Acesta scoate în evidență habitaclul generos și, în special designul geamului lateral, care accentuează dinamismul acestui fastback și accesibilitatea ușilor din spate.
Protecțiile laterale pentru caroserie și pasajele roților se află în prelungirea barei de protecție spate robuste de culoare neagră, care amplifică sentimentul de siguranță. Consola spate este vizual absorbită, ceea ce oferă un portbagaj de mari dimensiuni.
În habitaclu, accentul este pus pe calitate și conectivitate. 408 oferă pasagerilor și conducătorul auto ultima generație de PEUGEOT i-Cockpit®, pe care îl recunoști instant grație volanului compact dedicat plăcerii la condus și unei agilități controlate.
Volanul compact, o componentă centrală a sistemului PEUGEOT i-Cockpit® oferă plăcere la condus, agilitate și o precizie a mișcărilor unice. Acesta este ergonomic și încălzit (opțional) și regrupează comenzile sistemului multimedia (radio, telefon) și ale unor sisteme de asistență la condus. Situat la nivelul privirii, deasupra volanului, noul instrumentar de bord digital integrează un ecran digital de 10-inch. Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord este 3D. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație Conectată TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.) care pot fi modificate direct din panoul de control.
Construcția planșei de bord a noului PEUGEOT 408 se bazează pe arhitectura „high vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul lor termic.
Această arhitectură favorizează un ecran tactil central de 10 inch,situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord digital pentru a fi la îndemâna șoferului. Sistemul include comenzi virtuale „i-toggles” în totalitate configurabile. Amplasate sub ecranul central, acestea asigură o estetică și un nivel tehnologic unice în segment. Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii: aer condiționat, telefon, radio sau aplicații mobile, care pot fi configurate la alegerea utilizatorului.
În ceea ce privește procesul de dezvoltare a habitaclului, unul dintre principalele obiective ale echipei de Design Interior a mărcii PEUGEOT a fost echilibrarea spațiului dintre cei doi ocupanții ai rândului din față.
PEUGEOT i-Cockpit® este fidel principiului ecranului central “orientat spre conducătorul auto”, care optimizează ergonomia condusului și încurajează utilizarea lui de către pasageri.
Sub capotă întâlnim motorul pe benzină 1.2 PureTech de 130 CP care reprezintă intrarea în gama 408. În combinație cu transmisia automată cu 8 trepte, se achită destul de bine de sarcini, mașina neducând lipsă de putere nici în depășiri. Comportamentul dinamic este un foarte bun, mașina fiind lungă și lată, suficient pentru a sta foarte bine în curbe.
Cu Noul 408, marca PEUGEOT își completează oferta pe segmentul C, alături de SUV-urile 3008 și 5008, și sedanurile 308 și break-urile 308 SW. PEUGEOT 408 se poziționează în vârful segmentului C.
Pe acest model regăsiți toate sistemele de siguranță moderne. Echipate cu 6 camere video și 9 radare, sistemele de asistență la condus oferă relaxare și siguranță la volan. Dintre acestea, se remarcă: Regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go, Night Vision, care detectează animalele, pietonii sau bicicliștii de pe drum și avertizează conducătorul auto, sistemul de supraveghere a unghiului mort pe distanțe lungi (75 metri), dar și Rear Traffic Alert, care avertizează conducătorul auto cu privire la un eventual pericol, atunci când vehiculul este cuplat în marșarier.