AutoReport.ro a fost în această săptămână la lansarea Peugeot 3008 în România. După un eveniment oficial de lansare a urmat și testul către Târgul Mureș. Am pus mâna imediat pe o variantă diesel cu transmisie automată și am pornit să explorăm țara la volanul unuia dintre cele mai frumoase SUV-uri din segmentul C.
SUV-ul Peugeot este acum complet nou. Această generație vine cu un design cu linii dinamice, fluide și cu proporții ce îl fac să arate mai agresiv. În partea față clienții pot opta pentru două grile: una cu fațete cromate și înconjurată de blocuri optice cu halogen sau cea cu design cadrilat și blocuri optice full LED. Grija la detalii este acum mai mare mașina având accesorii cromate pe aripi sau plafon care în zonele laterale scot în evidență caracterul dinamic al designului. Forma aerodinamică a modelului este accentuată de acoperișul cu nuanța negru stralucitor. În spate, stilul inovator se continuă cu o bandă în același ton care încorporează blocurile optice cu leduri de formă unei gheare de leu, care au devenit deja specifice mărcii franceze.
Noua generație și-a extins gama de motorizări, iar în gamă este disponibilă o nouă cutie automată cu 6 trepte – EAT6. Această nouă generație de transmisie automată este disponibilă atât pentru motorizările PureTech (1.2L PureTech 130CP; 1.6L THP 165CP), cât și pentru motorizările BlueHDi (1.6L BlueHDi 120CP; 2.0L BlueHDi 180CP),. Cutia are mod sport, dar și quickshift.
Noi am testat varianta de 1,6 litri BlueHDi și 120 CP, cuplată la transmisia automată. Modelul a dovedit că se descurcă foarte bine și este sprinten chiar și pe porțiuni de autostradă. 3008 stă foarte bine pe asfalt, în curbe, iar pe drumuri accidentate se descurcă foarte bine.
Peugeot 3008 nu este echipat cu tracțiune integrală, dar are sistemul Advanced Grip Control. O comanda rotativă situată la nivelul consolei centrale permite șoferului să selecteze moduri în funcție de condițiile de rulare întâlnite – zăpadă, noroi sau nisip. La pante mai abrupte, Hill Assist Descent Control reglează automat viteza autovehiculului în funcție de gradul de înclinare al drumului și asigură o coborâre lină fără a fi nevoie ca șoferul să acționeze vreuna dintre pedale.
Odată urcat la bordul noului Peugeot 3008, planșa de bord, dar și instrumentarul de bord LCD atrag atenția instant. SUV-ul vine cu cea mai nouă versiune a sistemului PEUGEOT i-Cockpit.
Volanul devine compact, ecranul tactil capacitativ de 8’’ instalat în centrul planșei de bord este asemănător unei tablete, iar display-ul digital de tip head-up de 12,3’’ poate fi configurat și personalizat complet astfel încât să afișeze cele mai importante informații în câmpul vizual al șoferului. Peugeot este primul producător care ne-a propus un sistem care ne face să ne uităm la instrumentarul de bord peste volan. Această inovație a apărut încă de la lansarea subcompactei 208.
Dacă la alte modele, noi am considerat că este destul de dificil că ai toate funcțiile centralizate doar pe ecranul tactil, acum Peugeot a adus șase comutatoare care oferă acces direct la funcții principale de control pentru: radio, climatizare, navigație, parametri autovehicul, telefon și aplicații mobile. Acestea seamănă cu niște butoane văzute în aeronautică.
Cu tehnologia Mirror Screen poti sa te bucuri de toate aplicatiile tale smartphone compatibile cu Apple CarPlay, MirrorLink sau Android Auto. Printre lucrurile care ne-au tras la acest model au fost funcția de încărccare wireless a telefonului mobil, dar și sistemul Hi-Fi FOCAL Premium cu 10 difuzoare.
O atenție mai crescută a fost acordată materialelor și finisajelor din interior. Mai ales în varianta GT, Peugeot 3008 se apropie destul de mult de segmentul premium.
Noul SUV PEUGEOT 3008 a obținut 5 stele la testele Euro NCAP 2016. Printre dotările noii generații se numără sistemul Park Assist cu camere video care asigură o vizibilitate de 360°, Active Safety Brake, Cruise Control cu limitator adaptiv de viteză cu funcția STOPi
Play Video
Utilizand senzori de miscare, sistemul detecteaza autovehiculul din fata si mentine in mod automat o distanta de siguranta prestabilita cu ajutorul franei si al acceleratiei. Aceasta functie este disponibila intre 30 si 160 km/h.
Foto – Dragoș Savu