Noua subcompactă Peugeot 208 a venit la testele AutoReport.ro într-o versiune medie, numită Allure. Modelul are de partea sa multe calități care pot să îl facă citycar-ul nostru preferat.
Subcompacta franceză a fost numită mașina anului în România. Modelul testat de noi ne-a convins de calitățile sale care îl plasează undeva în partea de sus a segmentul în cadrul unui test pe traseul București – Eforie – Vama Veche și retur. Bonus, pentru a ne convinge de calitățile sale de citycar, Peugeot 208 a fost alături de noi și în traficul urban din București.
Noul Peugeot 208 vine cu un design nou, original, distinctiv și îndrăzneț. Îndrăznim și noi să spunem că este cea mai arătoasă subcompactă prezentă acum pe piață. O mare parte din tușele de design de pe 508 au fost preluate și adaptate și aici. Partea frontală dispune de o semnătură luminoasă evidențiată de blocurile optice cu tehnologie LED vizibile atât ziua, cât și noaptea, cu efectul caracteristic al celor 3 gheare. Grila cadrilată afișează sigla cu Leul în centru, făcând o impresie imediată. Pe nasul capotei stă semeț numărul 208.
Mai lung, mai lat și cu garda la sol mai joasă față de actualul Peugeot 208, această nouă generație adoptă o siluetă distinctivă, ce evocă caracterul atletic al acestui model. Aripile largi, bine definite și liniile accentuate ale caroseriei aduc o notă de senzualitate. Difuzorul spate prezintă un finisaj în nuanță negru lucios, putând fi echipat, în funcție de motorizare, cu o evacuare cromată.
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină 1.2 PureTech care produce 100 de CP care este legat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. În această combinație mașina se descurcă bine în oraș şi surprinzător de bine pe autostradă. Comportamentul dinamic al mașinii este unul destul de bun, care se încadrează în media clasei. 208 stă bine pe autostradă, mult mai bine decât alte mașini dnin clasa sa.
În interior, francezii inovează cu noul Peugeot i-Cockpit 3D și o gamă de sisteme de asistență la condus rezervată în mod obișnuit segmentelor superioare. Funcția Mirror Screen disponibilă pe noul Peugeot 208 este compatibilă cu MirrorLink, Apple CarPlay și Android Auto. Sunt disponibile patru prize USB (inclusiv tipul C), precum și încărcarea prin inducție. Navigația 3D conectată TomTom Traffic indică în timp real starea traficului și zonele de risc. În interior, regăsim materiale mai bune decât la vechea generație, iar designul este unul încântător și inovator. În 208 au încâput 4 persoane cu tot cu bagaje mai ușoare și cumpărături, ceea ce ne face să ne declarăm satisfăcuți din punctul de vedere al spațiului.
Din punct de vedere al sistemelor prezente la bord vă spunem că Peugeot 208 deschide calea condusului semi-automat, dispunând de sisteme de asistență la condus de ultimă generație: regulator de viteză adaptiv cu funcția Stop & Go și transmisie EAT8, asistență la menținerea benzii de rulare, Full Park Assist cu funcție Flankguard (cu transmisie EAT8), frânare automată de urgență de ultimă generație și avertizare la coliziune, alertă activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, alertă atenție șofer, comutare automată a luminilor de drum, recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări, sistem de supraveghere a unghiului mort, frână de mână electrică.
Peugeot 208 II Allure 1.2 PureTech AT8
0-100 km/oră: 10,8 sec
Viteza maximă: 188 km/h
L/l/î: 4.055/1.745/1.430
Masă proprie: 1.090 kg
Volum portbagaj: 265 litri
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 100 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 205 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte