Parteneriatul Honda și Sony înregistrează deja pierderi dezastruoase deși nu a lansat încă mașina electrică

Da mai departe!

Deși nu a lansat încă prima sa mașină, joint venture-ul dintre Honda și Sony înregistrează deja pierderi. Noul Vehicul Electric al Honda și Sony a Pierdut Peste 360 de Milioane de Dolari Încă Înainte de Lansare.

Cu un deceniu în urmă, un parteneriat între Honda și Sony ar fi avut ca rezultat, în cel mai bun caz, un concept Gran Turismo. Totuși, astăzi, acesta s-a materializat în proiectul elegant al vehiculului electric comun Afeela. Există însă o problemă: înainte de a vinde chiar și o singură mașină, Sony Honda Mobility a înregistrat o pierdere operațională de aproximativ 362 de milioane de dolari (52 de miliarde de yeni).

Nu este vorba doar de cheltuieli de dezvoltare pre-lansare. Conform rapoartelor financiare publicate recent, pierderile s-au dublat comparativ cu deficitul de 20,5 miliarde de yeni de anul trecut, evidențiind cât de costisitor este să recuperezi decalajul pe piața vehiculelor electrice premium. Programat să debuteze mai târziu în acest an, Afeela va avea un preț de pornire de 89.900 de dolari, un semn clar al poziționării pe piață vizate de joint venture, dar și o subliniere a provocărilor de recuperare a unor astfel de investiții inițiale masive.


O Intrare Provocatoare

Orice lansare de mașină nouă va suporta pierderi la început; asta este practic o certitudine. Și cu resursele financiare ale Honda și Sony aparent bine aprovizionate (împreună, cele două companii japoneze au înregistrat un profit operațional de peste 2,6 trilioane de yeni în ultimul an fiscal), este puțin probabil ca proiectul să le pună pe oricare dintre ele în pericol financiar. Dar piața în care Afeela va intra nu va fi lipsită de obstacole. Analiștii sugerează că vehiculele electrice de lux, deși foarte atractive pentru cumpărătorii premium, implică de obicei costuri ridicate de dezvoltare: gândiți-vă la cercetare și dezvoltare extinsă, integrări software complexe și sarcina costisitoare a construirii prototipurilor. Analistul Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida, subliniază că, deși prețul ridicat al Afeela vizează compensarea acestor cheltuieli, acoperirea integrală a acestor costuri substanțiale doar prin vânzări s-ar putea dovedi o provocare.

Pe lângă complexitate, Afeela se va lansa pe o piață unde Tesla, Mercedes-Benz, BMW și alți jucători consacrați domină deja (și asta fără a menționa, desigur, companiile chinezești), ceea ce face misiunea Sony și Honda de a-și crea propria nișă cu atât mai dificilă. Dar ambele companii rămân încrezătoare, bazându-se pe o combinație între expertiza inginerească dovedită a Honda și forța Sony în software și tehnologia de divertisment pentru a cuceri cumpărătorii.

Related posts