Vânzările Opel, o marcă afectată nu doar de crizele industriei, ci și de transformările profunde generate de transferul de la GM la PSA și apoi la Stellantis, a reușit o performanță în 2023, cu cel mai mare procentaj de creștere din ultimele două decenii și un volum care egalează vânzările dinainte de crize.
Bazată pe o electrificare accelerată și pe o strategie de înlocuire a modelelor cu automobile bazate pe platformele Stellantis, Opel a înregistrat în 2023 o creștere de 15%, cea mai mare din ultimii 20 de ani, cu un volum total de 670.000 de vehicule vândute, cel mai ridicat nivel din 2019.
Opel a reușit o performanță bună în țara de origine, Germania, unde cota de piață a ajuns la 5,3%, în timp ce brandul Vauxhall, sub care sunt vândute mașinile în Marea Britanie, a urcat la 6%.
„Putem privi înapoi către un 2023 foarte puternic. Opel a înregistrat într-adevăr o creștere considerabilă. Am realizat câștiguri semnificative, în special la vehiculele electrice, în segmentul C și vehiculele utilitare ușoare. De asemenea, am reușit să ne extindem semnificativ afacerile internaționale. Acest lucru demonstrează în mod clar că strategia noastră funcționează ”, a declarat Florian Huettl, CEO Opel.
Opel a lansat o serie lungă de modele electrice, ajungând la un total de aproximativ 90.000 de unități, cu 22% mai multe decât în 2022. De asemenea, procesul lent dar sigur al internaționalizării brandului, început încă din vremea PSA, a generat o creștere de 29% pe piețele din afara Europei, cu un total de 101.000 vehicule, adică 62% în plus față de 2022. Ponderea piețelor non-Europene a urcat la 15% din totalul vânzărilor, un nou record pentru marcă.
Pe segmentele de vehicule comerciale, acolo unde Opel beneficiază de suport maxim din partea Stellantis, livrările au totalizat 125.000 de unități la nivel global, o creștere de 26% față de 2022. Modelele Combo Electric, Vivaro Electric și Movano Electric au înregistrat un volum de 17.000 de unități vândute în Europa, astfel că marca a devenit lider pe segmentul electric al LCV-urilor.
Pe segmentul C al autoturismelor, Astra și-a dublat vânzările, urcând pe locul 5 în clasamentul celor mai vândute modele, creșterea totală a mărcii în acest segment fiind de 57%, cu Astra și Grandland. În segmentul B, Corsa a fost lider pe piețele de bază ale modelului, Germania și UK, iar în Grecia a reușit să urce pe primul loc al clasamentului vânzărilor din această țară. La rândul lui, Mokka electric a fost cel mai vândut B-SUV din Marea Britanie și s-a clasat pe locul al doilea în Germania, Spania, Polonia și Belgia.
Începând din acest an, Opel vrea să ofere o versiune elecrică pentru fiecare dintre modelele sale, iar din 2028 se pregătește să elimine din gamă toate motorizările cu combustie, astfel încât marca să devină 100% electrică.