Opel Crossland a primit și el un facelift odată cu integrarea mărcii în grupul Stellantis. În această formă, SUV-ul de dimensiuni mici al mărcii multinaționale a venit la testele AutoReport.ro
Acest crossover de oraș (Crossover Utility Vehicle) a primit un facelift care modifică blocurile optice față, spate, iar grila este înlocuită de un panou piano black pe care este amplasată sigla Opel. Nu este un facelift consistent, ci mai degrabă unul de aliniere, care plasează măcar partea față alături de cea a lui Mokka.
Având o lungime de 4,21 metri, noul Crosslandeste mai scurt cu 16 centimetri decât un Astra și în același timp mai înalt cu 10 centimetri. Ocupanții se pot bucura de poziția de ședere ridicată și o vizibilitate de excepție. Designul lateral și spate te duc cu gândul mai mult spre un MPV decât spre un SUV (sau, mă rog, CUV).
Sub capotă am întâlnit cel mai puternic 1.2 turbo din gamă. Propulsorul produce 130 CP. Motorul își dezvoltă puterea uniform, chiar dacă prezintă un mic gol turbo la apăsări mai insistente pe accelerație. Cutia de viteze etajată destul de bine pentru a scoate tot ce poate acest motor. Trenul de rulare este destul de confortabil, tracțiunea integrală fiind un plus la această versiune, dar pe care nu am reușit să o testăm decât puțin pe nisip.
În interior este spațiu suficient pentru 4 persoane adulte, designul este un pic cam anost, specific clasei din care această mașină face parte. Panoul de instrumente și consola centrală sunt structurate clar și aliniate în plan orizontal pentru șofer. Finisajele cromate subtile din jurul panoului de instrumente și duzele de ventilație transmit mesajul unei înalte calități. Ecranul tactil color de până la 8 inch al sistemelor moderne de infotainment compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto, Radio R 4.0 IntelliLink și Navi 5.0 IntelliLink este integrat perfect în consola centrală. Smartphone-urile compatibile pot fi încărcate fără fir, prin încărcare inductivă. Hotspot-ul Wi-Fi oferit de asistentul personal opțional de service și conectivitate Opel OnStar asigură o conectivitate de excepție pentru toate dispozitivele mobile.
Pe acest model întâlnim numeroase tehnologii și sisteme de asistență ultramoderne. Sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL) cu faruri LED asigură o vizibilitate de excepție în întuneric. Funcții cum ar fi iluminarea în viraje, asistentul pentru faza lungă și reglarea automată a fasciculului garantează iluminarea optimă a drumului. Afișajul de pe parbriz, opțional, reduce pericolul distragerii atenției șoferului, proiectând direct în câmpul vizual al șoferului cele mai importante date referitoare la viteză, navigație și sisteme de asistență.
Camera video frontală Opel Eye procesează diverse date, formând astfel baza pentru sistemele de asistență pentru șofer, cum ar fi Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și asistentul pentru menținerea benzii de circulație. Dacă sistemul depistează că banda a fost părăsită accidental, avertizează șoferul prin emiterea unor semnale sonore și vizuale. De asemenea, tempomatul cu limitator de viteză face conducerea mai plăcută. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență ajută la evitarea accidentelor. Acest sistem, pe lângă emiterea unei alarme sonore și a unei avertizări vizuale, frânează în mod independent dacă distanța față de autovehiculul care se deplasează în față scade rapid și șoferul nu reacționează. În plus, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală este combinat cu un sistem special de detectare a somnolenței șoferului care evaluează nivelul de oboseală în funcție de stilul de conducere și alertează șoferul dacă are nevoie să facă o pauză.
Modelul Crosslandeste echipat, de asemenea, cu o cameră video panoramică pentru marșarier. Aceasta mărește unghiul de vizualizare în spatele autovehiculului la 180 de grade, astfel încât șoferul să poată, de exemplu, să vadă alți participanți la trafic care se apropie din ambele părți atunci când se deplasează în marșarier.