Porsche extinde familia Panamera prin adăugarea unei noi versiuni de caroserie: Panamera Sport Turismo își sărbătorește premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva (7-19 martie 2017), unde vor fi expuse cinci versiuni diferite: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Panamera Hybrid și Panamera Turbo.
Bazându-se pe limuzina sport de succes, noua versiune stabilește noi standarde pe segmentul de lux, prin designul său inconfundabil. În același timp, noul Sport Turismo, cu motorizări de până la 550 CP, este mai versatil decât orice alt model din clasa sa. Cu un hayon de mari dimensiuni, un portbagaj cu un prag coborât, un volum mai mare al compartimentului pentru bagaje și 4 + 1 locuri, noul model Panamera oferă combinația perfectă între utilitate zilnică și flexibilitate maximă. ”Pentru Porsche, Panamera Sport Turismo este un pas înainte pe un segment nou, dar păstrează toate valorile și atributele caracteristice Porsche”, spune Michael Mauer, Director Stilistic Porsche.
Din punct de vedere tehnologic și al design-ului, Sport Turismo utilizează toate inovațiile introduse pe noua gamă de modele Panamera, lansată anul trecut. Printre acestea se numără Porsche Advanced Cockpit, sistemele de asistență inovatoare precum Porsche InnoDrive, cruise control adaptabil, sisteme de șasiu precum sistemul de direcție pe puntea spate, sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) și trenuri de rulare puternice. În plus, toate automobilele Panamera Sport Turismo includ și Porsche Traction Management (PTM) – un sistem de tracțiune integrală activă, cu ambreiaj multidisc controlat electronic – în echiparea standard. În ceea ce privește modelele S, suspensia pneumatică adaptivă cu perne de aer cu trei camere face parte, de asemenea, din dotarea standard.
Design-ul și conceptul unei mașini sport 100%
La fel ca în cazul limuzinei sport în stil coupé Panamera, Sport Turismo este caracterizat de proportii foarte dinamice – reflectare perfectă a ADN-ului de design Porsche. Automobilul are 5,049 metri lungime, 1,428 metri înălțime și 1,937 metri lățime, în timp ce ampatamentul de mari dimensiuni măsoară 2,950 metri. Silueta este marcată și de console față și spate scurte și de jante mari, de 21 inci.
Pornind de la stâlpii B, adică de la punctul din care încep ușile din spate, Sport Turismo afișează de un design complet unic al părții din spate. Deasupra aripii pronunțate, linia alungită a geamului și conturul acoperișului la fel de lung sunt cele care îi dau automobilului aspectul său impresionant. În spate, linia acoperișului coboară mult mai puțin dramatic decât linia geamului, rezultând într-un stâlp D proeminent și distinctiv și făcând tranziția către secțiunea aripilor în maniera unui coupé.
Primul spoiler de acoperiș extensibil din acest segment
În partea de sus a automobilului, acoperișul se extinde într-un spoiler adaptiv. Unghiul eleronului poate fi setat în trei poziții, în funcție de modul de condus și de setările selectate, și generează o deportanță suplimentară de până la 50 kg pe puntea spate.
Până la o viteză de 170 km/h, elementul de ghidare aerodinamic – o componentă a sistemului central al Porsche Active Aerodynamics (PAA) – stă în poziție retractată, la un unghi de minus șapte grade, ceea ce reduce rezistența aerului și astfel optimizează consumul de carburant.
La viteze de peste 170 km/h, spoilerul de acoperiș se deplasează automat în poziția Performance, la un unghi de plus un grad, crescând astfel stabilitatea la condus și dinamica laterală. Atunci când se află în modurile de condus Sport și Sport Plus, eleronul se deplasează automat în poziția Performance la viteze de peste 90 km/h. PAA oferă, de asemenea, asistență activă prin adaptarea unghiului de înclinare a eleronului la plus 26 de grade, atunci când trapa panoramică este deschisă, la o viteză de 90 km/h sau de peste 90km/h. În acest caz, spoilerul ajută la minimizarea zgomotului provocat de vânt.
Trei locuri pe bancheta din spate reproiectată
Noul Sport Turismo este primul Panamera cu trei locuri în spate. Cele două scaune din stânga și din dreapta iau forma unor scaune individuale – în conformitate cu standardele gamei Panamera în ceea ce privește performanțele sportive, cu un nivel maxim de confort pentru pasageri – alcătuind, astfel, o configurație spate 2 + 1. Opțional, Panamera Sport Turismo este, de asemenea, disponibil în configurație de patru locuri, cu două scaune individuale, reglabile electric, în spate.
Linia ridicată a plafonului noului Sport Turismo permite intrarea și ieșirea mai ușoare în partea din spate a automobilului și asigură spațiu suplimentar pe înălțime. Utilizarea portbagajului beneficiază de deschiderea largă a hayonului cu acționare electrică în echiparea standard și de o limită de încărcare pe înălțime de 628 milimetri. Cu portbagajul măsurat până la marginea superioară a locurilor din spate, capacitatea de stocare de până la 520 l a noului Sport Turismo (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 l) o depășește pe cea a limuzinei sport cu 20 l. Atunci când automobilul e încărcat până la nivelul acoperișului, iar scaunele din spate sunt rabatate, capacitatea de stocare crește cu aproximativ 50 l. Spătarele celor trei scaune din spate pot fi pliate împreună sau separat, 40:20:40, și deblocate electric din compartimentul pentru bagaje. Când toate scaunele sunt rabatate, plafonul inferior al spațiului de încărcare devine plan. În acest caz, volumul de stocare este extins până la 1.390 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1.295 l).
Un sistem de management al compartimentului de bagaje este disponibil, la cerere, pentru Panamera Sport Turismo. Printre altele, acest sistem variabil de transport în siguranță include două șine integrate în podeaua de încărcare, patru puncte de fixare și o plasă de compartimentare pentru bagaje. De asemenea, o priză electrică de 230-V poate fi comandată opțional pentru compartimentul de bagaje.
Cinci motorizări încă de la lansare
Panamera Sport Turismo este deja disponibil la comandă. Lansarea pe piața europeană este programată pentru 7 octombrie 2017, urmând ca lansarea pe celelalte piețe să aibă loc în luna noiembrie. Noul model Porsche va fi disponibil în cele cinci versiuni de motorizare deja existente pe limuzinele sport Panamera.
Prețurile în Romania încep de la 87.086 euro pentru Panamera 4 Sport Turismo (330 CP), de la 106.201 euro pentru Panamera 4S Sport Turismo, de la 99.300 pentru Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (putere totală a sistemului de 462 CP), de la 109.489 euro pentru Panamera 4S Diesel Sport Turismo (422 CP) și 138.638 euro pentru Panamera Turbo Sport Turismo (550 CP). Prețurile nu includ TVA.