Renault prezintă MEGANE RS TROPHY-R, o nouă versiune a unui model legendar lansat acum 15 ani, care, asemenea predecesorilor săi, a stabilit un nou record pe Nordschleife în categoria modelelor de serie cu tracțiune față, perpetuând pasiunea și performanța celor de la Renault Sport.
Păstrând tradiția Renault Sport, această nouă generație de MEGANE RS TROPHY-R nu își datorează performanța doar puterii motorului, deoarece acesta este identic cu cel de pe Megane RS Trophy, lansat la începutul anului 2019. MEGANE RS TROPHY-R a fost dezvoltat ca o mașină de curse într-un timp foarte scurt, de către o echipă dedicată, concentrându-se pe trei axe: reducere maximă de masă (până la 130 kg față Mégane RS Trophy fără opționale), aerodinamică regândită și o dezvoltare accentuată a celor două punți.
Rezultatul este de necontestat: MÉGANE R.S. TROPHY-R a obținut pe 5 aprilie 2019 un nou record oficial absolut pentru un model compact de serie pe Nürburgring Nordschleife, un circuit cu renume mondial pentru performanța sportivă. Modelul a rulat 20,600 km în 07’40”100 şi 20,832km pe turul oficial complet în 07’45”389.
Povestea dintre Mégane R.S. și „Ring” se desfășoară de mai bine de 10 ani. Începe în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracțiune: Megane R.S. R26.R, realizând turul în 8’17’’. Un timp care va fi doborât 3 ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generație a versiunii Mégane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8’07”97). În 2014, pentru prima dată, este depășit recordul cu un timp sub 8 minute (7’54”36) cu versiunea Trophy-R a Mégane III RS. Același pilot a fost cel care a condus ultima generație de MEGANE RS TROPHY-R pentru a seta acest nou rezultat de referință, într-o cursă record, unde fiecare secundă a devenit mult mai greu de câștigat.
Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, piloți ai echipei Renault F1, vor fi la volanul MEGANE R.S. TROPHY-R la prima sa apariție publică pe24 mai 2019, vineri înainte de Grand Prix-ul de Formula 1™ de la Monaco.