Noua gamă de maşini electrice dezvoltată de Audi în China, pentru piaţa chineză, nu va avea sigla sa cu patru inele, au declarat două persoane cu informaţii directe despre planurile companiei, transmite Reuters.
Decizia brandului premium german deţinut de Volkswagen este legată de ”imaginea mărcii”, a spus una dintre persoane. De asemenea, reflectă utilizarea arhitecturii auto dezvoltate în colaborare cu partenerul chinez SAIC şi o dependenţă crescută de furnizorii şi tehnologiile locale.
Reuters nu a putut afla dacă noua gamă, cu numele de cod ”Violet” în interiorul companiei, va avea un alt logo sau va purta doar numele Audi pe vehicule.
Un concept de maşină pentru această gamă urmează să fie dezvăluit în noiembrie, când Audi va explica şi ”povestea mărcii” gamă, au spus cele două persoane.
O a treia persoană care a fost informată cu privire la această problemă a spus că nouă modele sunt planificate până în 2030.
Sursele au refuzat să fie identificate, deoarece producătorul auto nu a făcut publice planurile.
Audi a refuzat să comenteze ceea ce a numit speculaţii. SAIC a declarat într-o declaraţie pentru Reuters că vehiculele electrice ar fi ”cu adevărat Audi, cu ADN Audi autentic”.
Producătorii de automobile chinezi câştigă o cotă tot mai mare pe piaţa lor de origine – cea mai mare din lume – cu vehicule electrice încărcate cu tehnologie.
Acest lucru a dus la scăderea vânzărilor pentru producătorii auto străini, dintre care mulţi se bazează mult mai mult pe modelele cu motoare pe benzină, împingându-i să formeze noi parteneriate.
Audi şi SAIC, un partener VW de lungă durată, au declarat în mai că vor dezvolta împreună o platformă pentru vehiculele electrice pentru piaţa chineză.
Dezvoltarea de maşini special pentru China permite producătorilor de automobile străini să se familiarizeze cu cele mai noi funcţii în materie de vehicule electrice şi gusturile chinezeşti, ţintind în acelaşi timp un grup uriaş de clienţi.
Producătorii de automobile precum Audi şi VW ar face probabil cercetări suplimentare înainte de a adapta acele modele pentru alte pieţe, spune Yale Zhang, director general la firma de consultanţă Automotive Foresight din Shanghai.
Audi a vândut mai puţin de 10.000 de vehicule electrice în China în primele şase luni ale anului 2024. În schimb, mărcile chineze premium de vehicule electrice Nio şi Zeekr au vândut fiecare de opt ori mai mult.
Noua serie EV a Audi va folosi o baterie CATL şi un sistem avansat de asistenţă la condus (ADAS) de la startup-ul tehnologic chinez Momenta, au spus cele două persoane cu cunoştinţe directe despre planuri.
Arhitectura electrică a mărcii IM Motors a SAIC va fi utilizată în seria ”Violet”, au adăugat ei.
VW a încercat, de asemenea, să profite de expertiza Chinei în domeniul vehiculelor electrice. S-a ajuns la un acord cu Xpeng în acest an, prin care toate vehiculele electrice VW produse local vor folosi arhitectura dezvoltată în colaborare cu firma chineză.
Vehiculele electrice Audi vândute în prezent în China vor continua să aibă logo-ul cu patru inele interconectate. Acestea sunt Q4 e-tron realizat cu partenerul FAW, SUV-ul Q5 e-tron realizat cu SAIC şi Q6 e-tron realizat cu FAW, care va fi lansat în cursul acestui an.
Q6 e-tron este prima maşină Audi care foloseşte platforma electrică avansată premium (PPE) a VW şi va folosi un ADAS furnizat de Huawei, au spus surse.