Cu ocazia prezentării de către Groupe Renault a planului său strategic Renaulution, marca Dacia și-a dezvăluit strategia pentru următorii cinci ani. Prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia își va spori eficiența și competitivitatea și își va extinde atât prezența pe piețele externe cât și gama de modele, prin abordarea segmentului C. Conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi.
Nou business-unit: Dacia – Lada
„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma.” a declarat Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia și Lada, în timpul prezentării planului Renaulution.
Un model de business solid, unic și eficient
De aproape 15 ani, Dacia propune vehicule contemporane, simple și atrăgătoare. Bazându-se pe un know-how fără egal în acest segment, Dacia beneficiază de aportul tehnologic și de sinergiile existente în cadrul Groupe Renault și al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de vehicule în 44 de țări, multe din modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. Astfel, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienții particulari în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.
Urmărind cu atenție pulsul pieței auto, Dacia a știut să propună de fiecare dată soluția potrivită. Pentru a oferi în continuare modele adaptate nevoilor reale ale clienților și pentru a face față noilor provocări din lumea auto, Dacia va beneficia de următoarele argumente:
• O abordare design to cost disciplinată în dezvoltarea modelelor;
• Un business unit Dacia-Lada dedicat, beneficiind de avantajele apartenenței la un grup auto global în special prin accesul la tehnologii specifice, fapt care va maximiza sinergiile și utilizarea de componente carry over;
• Utilizarea de către Dacia și Lada a platformei CMF-B a Alianței, o platformă competitivă și foarte flexibilă, care va permite reducerea de la 4 la 1 a numărului de platforme și de la 18 la 11 a diversității de caroserii;
• Unele vehicule bazate pe această platformă vor putea fi echipate cu motoare funcționând cu surse de energie alternativă sau hibride, în conformitate cu evoluția reglementărilor și răspunzând așteptărilor clienților;
• O gamă competitivă, extinsă și modernizată. După lansarea noilor Logan și Sandero precum și a modelului Spring – automobilul de oraș 100% electric cel mai accesibil din Europa – alte 3 modele se vor alătura gamei până în 2025;
• Intrarea în segmentul C, prefigurată de Conceptul Bigster.