Nissan X-Trail revine cu o nouă generație, deși în credeam pierdut. La testele Autoreport.ro a venit în cea mai interesantă formă posibilă: cu motor termic ce funcționează ca generator, propulsie electrică și tracțiune integrală.
Pentru acest model Nissan împarte același ADN cu cele trei generații X-Trail precedente: design robust, elemente practice versatile și sistem de tracțiune integrală. Noua generație Nissan X-Trail este dezvoltată pe arhitectura CMF-C, pe care o împarte cu Mitsubishi Outlander. Din punct de vedere estetic propune, printre altele, lumini frontale duble, grilă cromată și un design masiv. Din acest punct de vedere, Nissan arată încă de la exterior că separarea la nive de concept de mașini a japonezilor de francezii de la Renault este tot mai evidentă.
Noua generație continuă schimbările stilistice pe care Nissan le-a introdus pe modelele sale, asemănarea cu Qashqai fiind foarte mare, chiar dacă X-Trail are propriile elemente care îl deosebesc, în special liniile mai masive, accentele geometrice și statura mai impozantă.
Sub caroserie descoperim un sistem de propulsie cu totul revoluționar: Nissan introduce pe X-Trail și sistemul e-Power, un sistem care ar putea fi considerat o propulsie hibrid, dar care este, de fapt, un range-extender pe benzină, care are ca singur scop încărcarea bateriei unui vehicul electric. Spre deosebire de alte range-extendere de până acum (GM, Opel, BMW etc.) acesta nu acționează deloc sistemul de propulsie, ci este doar un generator clasic, pe benzină, eliminând astfel incertitudinea privind autonomia, pe care încă o au proprietariid e vehicule electrice.
Sistemul folosește un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri cu rol de generator. Acesta încarcă o baterie de 2,1 kWh care alimentează un motor electric. Întotdeauna, motorul electric va fi cel care pune roțile în mișcare. Versiunea testată de noi, cu tracțiune integrală (câte un motor electric pe fiecare punte) livrează 213 CP.
Cum promiteau oficialii Nissan, X-Trail e4orce aduce consumuri mai mici decât vechile generații diesel, dar toate acestea în condiții de sprinturi mai bune, dar și cu mai multă liniște în habitacl, mai ales la viteze mari. Amplasarea joasă a sistemului electric cu motoare și baterie, face ca centrul de greutate să fie coborât, caracteristică ce face modelul foarte sportiv.
Noul X-Trail va fi disponibil atât cu cinci (e cazul versiunii testate de noi) cât și cu șapte locuri.
La interior, pasagerii vor regăsi un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch, sistem multimedia cu display de 12.3 inch și un Head-up Display de 10.8 inch. Pe lângă acestea, regăsim cel mai frumos design văzut până acum la un Nissan, alături de materiale ce te duc cu gândul la clasa premium. Printre lucrurile care ne-au sărit în ochi au fost: transmisie shift-by-wire, wireless charging, USB Type C, USB normal, dar și ingenioasele spații de depozitare.
Despre scaune, japonezii promit “NASA Zero Gravity Seats”, în ideea că au lucrat atât de mult la scaune, care ar trebui să fie atât de confortabile, ca și cum coloana ta vertebrală ar sta în imponderabilitate.
Nissan a dezvoltat pentru C-Trail o suită de programe de siguranță sub forma unui sistem mai complicat. Denumit ProPILOT cu Navi-link, sistemul a fost conceput pentru a reduce oboseala și stresul în timpul deplasărilor, fiind în același timp foarte intuitiv de utilizat. ProPILOT cu Navi-link poate accelera și frâna vehiculul pe o singură bandă pe autostradă. Sistemul poate accelera pentru ca vehiculul să se deplaseze la o viteză stabilită și poate frâna vehiculul până la 0 km/h în trafic aglomerat “stop-start”. Sistemul poate reporni automat dacă vehiculul a staționat mai puțin de trei secunde și traficul din fața mașinii este reluat.
De asemenea, sistemul poate utiliza date din sistemul de navigație pentru a regla viteza în apropierea virajelor sau pe rampele de ieșire care au o rază mai strânsă.
În plus, ProPILOT cu Navi-link poate comunica acum cu radarele de unghi mort de pe Qashqai pentru a interveni cu o corecție a direcției și prevenind cu o manevră de schimbare a benzii de circulație dacă există un vehicul în zona unghiului mort.
Alte îmbunătățiri includ o avertizare pentru situații urbane, care alertează șoferul cu privire la riscul de contact cu un obiect din partea laterală a vehiculului, de obicei atunci când iese în marșarier dintr-un spațiu de parcare.
Sistemul poate interveni, de asemenea, și pentru a preveni o coliziune la mersul în marșarier. Datorită unei actualizări a alertei existente de detectare a obiectelor în mișcare, vehiculul frânează dacă în apropiere este detectat un obstacol în mișcare.