Producătorul auto nipon Nissan Motor, afectat de pierderi masive, se bazează pe cea mai recentă tehnologie a sa ”e-Power” pentru redresare, transmite AP.
Un tip de hibrid, e-Power are atât motor electric cât și pe benzină, asemănător cu modelul Prius al Toyota Motor. Diferența față de Prius este că în timpul condusului nu este necesar să comute înainte și înapoi între motoare, mașina utilizând întotdeauna bateria EV, astfel încât condusul este lin și liniștit.
Avantajul mașinilor care dispun de ”e-Power” este că nu trebuie niciodată încărcate așa cum sunt vehiculele electrice (EV). Proprietarul doar alimentează la benzinărie și mașina funcționează.
Pentru redresarea afacerii, conducerea Nissan a anunțat măsuri de reducere a costurilor, mai multe parteneriate și redefinirea gamei de produse, iar aici se potrivește ”e-Power”, a afirmat directorul de tehnologie Eiichi Akashi.
Oficialii Nissan nu au dat estimări privind prețul mașinilor care vor dispune de ”e-Power”.
Săptămâna trecută, Nissan a anunțat că va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare.
De asemenea, compania va reduce numărul unităților de producție de la 17 la 10 până în 2027, conform planului de redresare, care include ”măsuri dure, decisive, pentru îmbunătățirea performanței și crearea unei afaceri mai reziliente, care să se adapteze rapid la schimbările de pe piață”, se arată în comunicatul Nissan. Compania nu a specificat ce uzine vor fi închise, dar a confirmat că sunt vizate unități din Japonia.
”Avem un munte de escaladat. Începând de astăzi, construim viitorul pentru Nissan”, le-a spus jurnaliștilor directorul general Ivan Espinosa, subliniind că obiectivul nu va fi ușor, necesitând disciplină și muncă în echipă.
Cele mai recente planuri urmează unei revizuiri atente a operațiunilor, pentru a alinia producția cu cererea, pentru a face față cerințelor de pe piață. De asemenea, Nissan va impulsiona parteneriatele sale, cum ar fi cel cu Renault SA în Europa și cu Dongfeng Nissan în China, a anunțat Espinosa.
Rezultatele financiare au fost afectate și de taxele vamale de 25% anunțate de președintele Trump la importurile de mașini și componente auto, a precizat Nissan.
Nissan nu a dat publicități previziuni financiare pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2026, citând incertitudinile globale.