Nissan a înregistrat o scădere surprinzătoare a vânzărilor în luna iulie, deși situația pe marile piețe este una pozitivă în ultimele luni. Situația este cauzată în special de modificările de raportări din China, unde afacerile cu vehicule comerciale au fost transferate către Dongfeng.
Nissan nu se bucură de o creștere a vânzărilor așa cum fac aproape toate companiile auto în acest an, ca efect al ieșirii din criza de semiconductori, deoarece compania japoneză a fost nevoită să raporteze în iulie o scădere de 0,5% comparativ cu anul trecut. Situația a fost cauzată de modificările din China, acolo unde dispariția din raportări a vehiculelor comerciale a condus la o pierdere scriptică de 33,6%, care a anulat creșterile înregistrate pe cele mai importante piețe internaționale ale mărcii. În America de Nord, luna iulie a adus un avans de 47,6% pentru Nissan, iar în Europa unul de 46,5%, în timp ce pe piața japoneză creșterile au fost mai moderate, de 4,2% la autoturisme și 26,5% a vehicule comerciale. SUA rămâne cea mai mare piață a Nissan, cu 70.600 unități vândute în iulie, urmată de China, cu 59.500 unități, și Europa, cu 27.000 de unități.
După primele șapte luni ale anului, vânzările Nissan la nivel global au atins pragul de un milion de unități, după o creștere modestă, de 5,4%, având drept cauză aceleași schimbări de raportare din China, unde scăderea Nissan este de aproape 100.000 de autovehicule, coborând la 256.000 de vehicule vândute. America de Nord (425.117 unități) și Europa (100.000 unități) au înregistrat creșteri de două cifre, care au contribuit semnificativ la creșterea înregistrată la finalul celor șapte luni.
Producția de vehicule a Nissan a fost și mai mult afectată de situația din China, scăderea din iulie fiind de 4,7%, cu un total de 57.878 vehicule produse, în pofida faptului că atât în Japonia (+22,6%), cât și în SUA și Mexic (20% și, respectiv, 103%) volumele produse au depășit 40.000 de unități.
La finalul celor șapte luni care au trecut din acest an, producția Nissan este mai mare cu doar 6,2% față de cea din anul anterior, ajungând la un total de 1,08 milioane unități, Japonia, China și Mexic fiind principalele țări în care compania produce autovehicule.