Longevivul Nissan Juke a ajuns deja la a doua generație. Mașina care a inventat un segment a crescut atât la propriu, cât și la figurat și vine la testele AutoReport.ro într-o nouă formă echipată cu transmisia automată DCT.
Noua generație vine în Europa cu o misiune grea. Aici este o piață pe care s-au vândut aproape 1 milion de modele Juke din momentul lansării primei versiuni, care a definit segmentul de crossovere compacte, în urmă cu 9 ani.
Noul Nissan JUKE vine cu dimensiuni mai mari, o ținută sportivă, jante din aliaj de 19” și design în stil coupé. Echipat cu blocuri optice integral LED, noul JUKE păstrează farurile iconice circulare și adaugă noua semnătură luminoasă în formă de Y, care completează grila V-Motion specifică Nissan. Silueta este acum cea a unei mașini mai masive, dar, în același timp, futuristă.
Cu transformări și la interior, noul JUKE oferă un spațiu mai mare atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate este extins cu 5,8 cm, înălțimea la cap este mai mare cu 1,1 cm, iar portbagajul are capacitate de 422 litri – toate acestea asigurând cu 20% mai mult spațiu. Interiorul complet redefinit oferă plăcere și confort sporit pentru șofer, prin spațiul extins, comenzile intuitive și soluțiile de depozitare mai ușor de utilizat. Noile materiale soft-touch de pe planșa de bord, finisajele ușilor oferă o senzație premium, completată de scaune sport monoforme, pe versiunea testată de noi fiind din piele Alcantara.
Cu noul sistem de Infotainment NissanConnect, șoferii pot utiliza Apple CarPlay și Android Auto pentru a-și proiecta și utiliza aplicațiile preferate de pe smartphone-uri direct pe ecranul tactil de 8”. Șoferii pot accesa, de asemenea, Hărțile TomTom & Live Traffic sau își pot activa In-Car Wi-Fi pentru a permite pasagerilor să își conecteze laptopurile sau tabletele.
Aplicația NissanConnect Services oferă controlul asupra mai multor funcții ale mașinii. Proprietarii Nissan JUKE pot verifica acum starea de blocare a ușii vehiculului lor și pot bloca sau debloca mașina direct de pe smartphone. Pentru o siguranță sporită, șoferii pot verifica, de asemenea, presiunea și nivelul uleiului înainte de a pleca într-o călătorie.
Șoferii și pasagerii pot asculta muzică la un volum mai mare și la o calitate excelentă, cu sistemul de sunet Bose Personal Plus. Cu opt incinte acustice puternice ce includ două unități Bose UltraNearfield integrate în ambele tetiere frontale – ascultătorii se pot bucura de e experiență audio completă.
Sub capotă găsim noul motor turbo benzină de 1,0 litri DIG-T în trei cilindri care dezvoltă 117 PS, oferind performanțe îmbunătățite, economie de combustibil și rafinament. Acesta este cuplat la o transmisie automată DCT în 7 trepte și selector al modului de condus (Eco, Standard, Sport). Mașina stă foarte bine pe drum, mai bine decât generația precedentă. Direcția este destul de precisă, iar suspensia confortabilă. Dimensiunile mai mari sunt responsabile de comportamentul dinamic mai bun.
Am condus mașina de test în toate condițiile de rulare disponibile în România: urban, pe DN1, dar și pe A3. Ceea ce ne-a impresionat la sfârșitul testului a fost consumul mic. Asta în ciuda faptului că pe autostradă am rulat cu viteză destul de mare, iar pe munte, Juke a urcat destul de mult.
Juke a ajuns la: lungime 4.210 mm, înălțime 1.595 mm, lățime de 1.800 mm. Își păstrează caracterul compact și este mai ușor cu 23 kg. Datorită oțelului de înaltă rezistență, noul crossover este prevăzut cu o platformă mai rigidă, care asigură o stabilitate, performanță, capacitate de virare sporite, dar și mai multă siguranță și control.
Noua generație vine cu tehnologii avansate. Sistemul ProPILOT este disponibil pe JUKE, în premieră. Proiectat pentru utilizarea pe autostrăzi, în traficul pe cu o singură bandă, sistemul ProPILOT accelerează sau frânează pentru ca șoferul să mențină distanța și viteza potrivite și de asemenea, menține mașina pe centrul benzii de circulație.
În plus, JUKE propune un pachet complet de tehnologii de siguranță, incluzând Frânare Inteligentă de Urgență cu Recunoaștere Pietoni și Cicliști, Recunoaștere Semne de Circulație, Avertizor Părăsire Bandă, Alertă Trafic Spate și Intervenție Unghi mort, ca o premieră Nissan unică în segment. Intervenția Unghi Mort avertizează șoferul când o mașină intră în unghiul său mort și readuce JUKE înapoi pe banda de circulație.
Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT
0-100 km/h: 10,5 sec
Viteza maximă: 180 km/h
L/l/î: 4.210/1.800/1.595
Masă proprie: 1.210 kg
Portbagaj: 422 litri
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 117 la 5.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 180 la 1.750 rpm
Consum urban: 6 l/100 km
Cutie de viteze: automată 7 trepte