Nissan Motor şi-a înrăutăţit estimările privind profitul net în anul fiscal care se va încheia în 31 martie 2025 la 300 miliarde de yeni (două miliarde de dolari), comparativ cu un nivel estimat anterior de 380 miliarde de yeni, deoarece sporirea concurenţei din SUA afectează vânzările şi majorează cheltuielile de marketing, transmit Kyodo şi Reuters.
De asemenea, al treilea mare producător auto nipon se aşteaptă la un profit operaţional de 500 miliarde de yeni, faţă de 600 miliarde de yeni, în schimb previzionează vânzări de 14.000 miliarde de yeni, după ce anterior prognoza un nivel de 13.600 miliarde de yeni, pe fondul deprecierii yenului.
În primul său trimestru (perioada aprilie-iunie 2024), profitul operaţional a scăzut cu 99,2%, după ce compania a majorat subvenţiile plătite reţelei de dealeri din SUA, pe fondul concurenţei strânse de pe această piaţă. Vânzările au crescut cu 2,8%, la 3.000 miliarde de yeni.
„Rezultatele din primul trimestru sunt extrem de severe pentru noi. Am avut nevoie de subvenţii mai ridicate deoarece a trebuit să vindem modelele mai vechi”, a afirmat directorul general al Nissan, Makoto Uchida, la o conferinţă de presă online.
Recenta majorare a cererii de vehicule hibride în SUA reprezintă, de asemenea, o provocare pentru Nissan, care nu are un model hibrid de vânzare în această ţară, spre deosebire de rivalii Toyota şi Honda. „Ne vom îmbunătăţi performanţele prin lansarea de noi modele”, a declarat Uchida.
Pentru actualul an fiscal, Nissan se aşteaptă la vânzări globale de vehicule de 3,65 milioane de unităţi, în scădere faţă de un nivel de 3,7 milioane previzionat în mai, deoarece anticipează o cerere mai slabă în Statele Unite şi China. Acestea sunt cele mai mari pieţe ale companiei nipone, fiind responsabile pentru jumătate din vânzările globale în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024. Japonia este a treia mare piaţă a Nissan.
Joi, acţiunile Nissan au scăzut cu 7% la Bursa de la Tokyo.
Ţinta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice şi hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de noi modele ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generaţie EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
Partenerul de alianţă al Nissan, producătorul auto francez Renault, şi-a menţinut estimările conform cărora pe ansamblul acestui an va realiza o marjă operaţională de cel puţin 7,4% şi un flux liber de numerar de 2,5 miliarde de euro