Nimeni nu mai cumpără mașini noi în Rusia. Situația este atât de gravă încât industria auto rusească ar putea avea nevoie de sprijin guvernamental pentru a supraviețui.
Vânzările de mașini noi în Rusia sunt în cădere liberă. Datele de la Asociația Companiilor Europene (AEB) arată că vânzările din martie 2025 au scăzut cu un uluitor 45 de procente comparativ cu aceeași lună a anului trecut, producătorii auto vânzând doar 83.000 de vehicule luna trecută în țară. Vânzările pentru trimestrul respectiv au scăzut cu 26 de procente, până la 254.000 de unități. Potrivit AEB, un grup de lobby al investitorilor străini în Rusia, aceasta este a treia cea mai gravă contracție a vânzărilor din țară din ultimii 10 ani. Vânzările au scăzut cu 59 de procente în martie 2022, la o lună după ce Rusia a invadat Ucraina, și cu 36 de procente la începutul anului 2015, în timpul crizei financiare a țării. Totuși, de data aceasta lucrurile par grave. Alexey Kalitsev, președintele Comitetului Producătorilor de Automobile din cadrul asociației, a declarat că „continuarea tendinței actuale poate duce la o criză în industrie, care va necesita sprijin urgent din partea statului.” Potrivit lui Kalitsev, cumpărătorii au crezut că „unele companii care au plecat anterior se vor întoarce pe piața rusească”, ceea ce nu s-a întâmplat, ci doar „a crescut volumul cererii amânate, care în viitor ar putea duce la creștere”. Totuși, industria nu poate supraviețui dacă această tendință continuă. Mulți producători auto globali au părăsit piața rusească sau și-au încetat operațiunile acolo după ce țara a invadat Ucraina. Ford, BMW, Lamborghini, Toyota, Mercedes-Benz și alții au luat o serie de măsuri pentru a se distanța de țară, inclusiv plătirea angajaților pentru a demisiona, vânzarea de active și încetarea producției. Sancțiunile împotriva Rusiei au afectat și industria auto internă, punând o presiune financiară suplimentară asupra acestor companii.