Mitsubishi ASX – tunning japonez pe un SUV francez

Da mai departe!

Dacă mașina prezentată acum de AutoReport.ro vă provoacă un deja-vu să știți că este un produs al unei alianțe. Renault Captur este folosit ca bază pentru Mistubishi ASX și vine cu o ofertă atrăgătoare: versiune full-hibrid.


Designul noului SUV de mici dimensiuni, vizibil asemănător cu Renault Captur, înglobeaza tema „Dynamic Shield” de la Mitsubishi Motors, care evidențiază emblematicul logo cu trei diamante al mărcii japoneze.
Profilul lateral combină o siluetă fluidă cu tentă sportivă, roțile de 18 inchi de pe modelul testat conferind modelului o postură puternică. Partea din spate completează versatilitatea sportivă a designului.
Oferind loc pentru 5 persoane adulte, interiorul noului ASX combină stilul și confortul, cu spațiul și versatilitatea, precum și o capacitate a portbagajului de 332 de litri (VDA), care crește cu încă 69 de litrigrație culisării către față a banchetei din spate.
Accesul în Mitsubishi ASX este simplificat de sistemului de operare fără cheie, standard pentru toate echipările, cu excepția versiunii de intrare în gamă. Când șoferul se apropie la aproximativ un metru de vehicul, sistemul detectează cardul Hands Free și deblochează automat ușile. În mod similar, la ieșirea din vehicul – de îndată ce cardul Hands Free trece dincolo de raza de un metru față de mașină și nu mai poate fi detectat, sistemul încuie automat ușile.
În interior, sunt disponibile o selecție de ornamente din țesătură și piele în funcție de versiune, în timp ce scaunele și volanul încălzite asigură confort în timpul lunilor de iarnă.
Sistemul Smartphone-link Display Audio (SDA), montat central, acționează ca interfață principală între șofer și sistemele vehiculului. SDA vine în formate de șapte inchi (landscape) și de 9,3 inchi (portret) cu replicare wireless a smartphone-ului (Apple CarPlay și Android Auto) în dotarea standard. Modelul testat, venind în versiune de top, oferă și un sistem audio BOSE. Sistemele oferite la bord includ navigarea 3D încorporată și o serie de opțiuni de personalizare, de la profiluri de utilizator și widget-uri, până la moduri de conducere prin sistemul Multi-Sense.
Există și posibilități de personalizare pentru grupul de instrumente de bord. Trei niveluri de grup de instrumente sunt disponibile pe noul ASX: de la grupul analog care integrează un ecran de 4,2 inchi, la grupul digital configurabil de nivel mediu cu ecran de 7 inchi, până la afișajul digital pentru șofer complet personalizabil de 10 inchi, care prezintă, de asemenea, instrucțiunile de navigare.
Modelul testat de noi este primul model Mitsubishi din Europa cu un sistem complet hibrid (HEV) care îmbină o unitate pe benzină de 1.6 litri cu două motoare electrice și o cutie de viteze automată, multimod. Ansamblul oferă o putere de 143 de CP, livrată prompt și cu o economie de combustibil exemplară. Destul de sprinten, ASX-ul testat de noi oferă, datorită jantelor mari și o stabilitate foarte bună. Totodată, modelul cu sigla japoneză ni se pare că ne permite mai mult să personalizăm condusul.
Controlat prin SDA, sistemul Multi-Sense îi permite șoferului să personalizeze răspunsul direcției, controlul dinamic al șasiului și livrarea puterii de tracțiune în trei moduri – ECO, Pure și Sport.
Modelul ASX este echipat cu o gamă completă de caracteristici standard de siguranță pasivă, inclusiv airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasager, două airbag-uri cortină pe fiecare parte; centuri de siguranță cu pretensionare și limitatoare de sarcină, tetiere active, puncte de ancorare ISOFix pentru scaun pentru copii.
Protecția pietonilor este îmbunătățită datorită sistemului standard de atenuare a coliziunii frontale (FCM), în timp ce capota, bara de protecție față, farurile și zona inferioară a parbrizului sunt special adaptate pentru a reduce probabilitatea de rănire.
Modelul oferă, de asemenea, o suită completă de funcții ADAS (Advanced Driver Assistance System) pentru siguranță și liniște maximă.
Standard la toate modelele, mașina dispune de sistem de atenuare a coliziunii frontale cu protecție pentru pietoni (FCM), avertizare de distanță, avertizare de părăsire a benzii de rulare (LDW), asistență pentru menținerea benzii de circulație, recunoaștere a semnelor de circulație, control de croazieră, senzori de parcare și cameră video pentru vedere spate.
La modelele cu specificații superioare se află în dotare și Blind Spot Warning, Lane Centering Assist, Overspeed Prevention, Adaptive Cruise Control (cu Stop & Go) și Automatic High Beam.
Disponibil pe versiunea de top, HEV a ASX, sistemul MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), combină sistemele Cruise Control Adaptiv (ACC) și Lane Centering Assist (LCA).

Mitsubishi ASX II Hybrid Multi-Mode
0-100 km/h: 9,9 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
L/l/î: 4.227/1.797/1.585
Masă proprie: 1.420 kg
Volum portbagaj (l): 440
Motor electric – integrat în transmisie
Putere: 49 CP
Cuplu: 205 Nm
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 94 la 5.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 148 la 3.600 rpm
Putere maximă sistem: 143 CP
Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts