MG4 XPower – sete de motorsport electric

Da mai departe!

MG4 a venit la testele Autoreport.ro în cea mai puternică versiune a sa. Aceasta este prima electrică chinezească pe care o vedem concurând și la noi pe la motorsport, ba chiar are și un record de circuit în Austria.

MG4 Electric intră pe piața românească în importantul segment C. Modelul electric este primul dintr-o serie de modele MG bazate pe noua platformă inteligentă MSP („Modular Scalable Platform”) dezvoltată de compania-mamă – SAIC Motor. Pe lângă designul interesant ce amintește de mașinile sport, modelul oferă dimensiuni impresionant de compacte.
Farurile ascuțite și indicatoarele de semnalizare verticale înclinate conferă modelului MG4 Electric un aspect frontal inconfundabil, evidențiat de 28 de LED-uri și șase benzi verticale din fibră optică. Trei unități pentru lămpile de ceață și faza scurtă sunt combinate cu lumini de semnalizare cu tehnologie LED. Influența acestor linii continuă până la partea posterioară, cu stopurile sale complexe cu tehnologie LED printr-un design diversificat al marginilor luminoase corespunzătoare. 172 de LED-uri și o bandă luminoasă în partea din spate care se întinde pe toată lățimea automobilului accentuează în plus elementele optice. Plafonul în două tonuri de culoare și aerodinamica sa sofisticată fac tranziția către un spoiler de plafon dublu, extinzând optic linia mașinii și îmbunătățind aerodinamica.

În MG4 Electric XPOWER, un motor electric cu peste 200 CP funcționează pe fiecare punte, iar cooperarea lor are ca rezultat tracțiunea integrală, 435 CP și 600 Nm de cuplu maxim. Accelerația până la 100 km/h durează 3,8 secunde, iar sprintul până la 50 km/h doar 1,73 secunde. Launch-control-ul standard facilitează atingerea acestor valori demne de mașinile sport. Dacă sari pe frână la viteza de drum național, mașina, care cântărește aproximativ 1.800 de kilograme, se oprește după 33,9 metri datorită frânelor cu disc de 345 de milimetri. Capacitatea bateriei este de 64 kWh (brut), iar modelul sport MG4 atinge 385 de kilometri în măsurarea oficială a autonomiei WLTP. Încărcarea DC este posibilă cu până la 140 kW. Pentru a aborda în forță virajele, MG4 XPOWER are o echipare sportivă cu arcuri și amortizoare mai dure, bare antiruliu mai rigide, direcție mai directă, precum și vectorizarea cuplului în față și diferențial electronic în spate.

Din punct de vedere al dinamicii, avem o electrică ce se comportă ca un coupe sportiv, ba chiar și dispune de puterea necesară. Răspunsul oferit de direcție este unul rapid și demn de cei ce doresc o conducere sportivă. Deci imediat ce ai mișcat volanul, mașina răspunde.

Dacă tot vorbim despre volan, în interior avem aceeași configurație ca pe celelalte MG4. Diferența făcând-o niște cusături orange și pielea alcantara de pe scaune. Suficient de spațiu este oferit pentru 4 persoane, modelul fiind destul de inteligent configurat și în interiorul caroseriei.

MG4 Electric folosește o serie de sisteme avansate de asistență și siguranță pentru șofer. Pe lângă sistemul de avertizare pentru coliziunea frontală (FCW – Front Collision Warning) și frânarea automată de urgență (AEB – Automatic Emergency Braking), toate versiunile oferă, de asemenea, sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), asistență pentru blocajele de trafic (TJA), sistemul de avertizare pentru părăsirea benzii de rulare (LDW – Lane Departure Warning) și sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație (LKA) în dotarea standard , grupate sub denumirea MG Pilot și care permit un anumit grad de conducere autonomă. Acestora li se alătură sistemul de control inteligent al farurilor (IHC – Intelligent Headlamp Control) și sistemul de asistență pentru viteză (SAS – Speed Assist System) cu recunoaștere a semnelor de circulație. Modelul a primit chiar și 5 stele EuroNCAP. Modelul testat oferă un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h. Un încărcător de bord (AC) de 11 kW este oferit în dotarea standard. Între timp, bateria poate fi încărcată rapid (DC) de la 10 la 80% în 35 minute, cu o viteză de până la 135 kW – oferind suficientă putere pentru aproximativ 300 km în 32 de minute de încărcare.

MG4 64kW XPower
0-100 km/h: 3,8 secunde
Viteza maximă: 200 km/oră
L/l/î: 4.287/1.836/1.504
Masă proprie: 1.800
Volum portbagaj (l): 363
Putere (CP): 435
Cuplu maxim (Nm): 600
Autonomie: 350 kilometri
Acumulatori: 64 kWh
Tracțiune: spate
Cutie de viteze: Automată
Consum: 19 kWh/100 km

Related posts