MG va oferi baterii cu electrolit solid în 2025, cu ani înaintea unor rivali, potrivit unui raport. SAIC se pregătește să echipeze vehiculele electrice de la MG și alte mărci din portofoliul său cu baterii revoluționare, care au o densitate energetică dublă față de cele actuale.
Un oficial al companiei a declarat că MG, deținută de SAIC, va introduce tehnologia bateriilor cu electrolit solid într-o mașină de serie „în decurs de 12 luni”. MG și alte mărci din portofoliul SAIC sunt pe cale să primească aceste baterii de nouă generație, care oferă o densitate energetică dublă față de unitățile actuale.
Alți producători auto, precum BMW, VW și Toyota, lucrează la dezvoltarea bateriilor cu electrolit solid, dar nu le vor aduce pe piață până în a doua jumătate a deceniului. Modelul electric MG 4, un hatchback apreciat datorită prețului său competitiv și șasiului agil, va aduce însă un avantaj de neegalat față de modelele concurente începând de anul viitor: tehnologia bateriilor cu electrolit solid.
Marca soră a MG, IM, a dezvăluit deja o mașină echipată cu baterii semi-solid și va începe producția sedanului L6 în această toamnă. Însă, conform unor comentarii atribuite unui oficial de rang înalt al SAIC de către Autocar, MG și mărcile sale surori urmează să primească această tehnologie „în următoarele 12 luni”. Producătorii auto din întreaga lume susțin că bateriile cu electrolit solid vor revoluționa vehiculele electrice și sunt angajați într-o cursă pentru a aduce această tehnologie pe piață. Cu toate acestea, majoritatea nu vor reuși acest lucru decât în a doua jumătate a deceniului. BMW a sugerat anterior o lansare în 2030, Toyota vizează 2027, iar chiar și MG declarase anterior că bateriile sale cu electrolit solid nu vor fi gata înainte de 2026.
Acest calendar a fost acum devansat dramatic, dacă afirmațiile făcute de Yu Jingmin, vicepreședintele executiv al operațiunilor pentru vehicule de pasageri SAIC, sunt corecte. Deși nu a dezvăluit pentru Autocar care model MG va fi primul echipat cu noile baterii, Yu Jingmin a declarat că va fi prezentat în al doilea trimestru al anului 2025 și va fi pus în vânzare înainte de sfârșitul acelui an.
Bateriile cu electrolit solid au o densitate energetică de două ori mai mare decât echivalentele actuale, ceea ce înseamnă că pot oferi o autonomie mult mai mare sau permit producătorilor auto să creeze vehicule electrice care oferă aceeași autonomie ca modelele existente, dar cu baterii mai mici și mai ușoare, care sunt mai ieftine de fabricat.
Sedanul L6 al SAIC, a cărui baterie este probabil să fie utilizată și de MG într-o anumită formă, oferă o autonomie de 621 mile (1.000 km) cu o baterie de 133 kWh și poate adăuga 249 mile (400 km) de autonomie în doar 12 minute.