Gigantul auto german Mercedes lucrează la o vopsea prezentată ca urmând să aibă proprietăți fotovoltaice, capabilă să capteze lumina și să o transforme în energie electrică.
Aplicată pe viitoarele mașini electrice, aceasta ar urma să le furnizeze o autonomie suplimentară de până la 12 mii de kilometri pe an, într-o zonă europeană, sau până la 20 de mii de kilometri pe an, acolo unde clima este mai caldă.
Specialiștii Mercedes au prezentat ideea săptămâna trecută, în cadrul unui eveniment de la Sindelfingen, Germania, unde sunt dezbătute tehnologiile inovatoare.
În esență, ideea de a acoperi o mașină cu celule fotovoltaice (care produc curent sub efectul razelor solare) nu este nouă, dar astfel de mașini sunt inestetice și ineficiente.
Mercedes a venit cu o vopsea despre care susține că rezolvă ambele probleme. Fără a da prea multe detalii despre tehnologia acesteia, cei de la Mercedes au spus că vopseaua nu conține nici elemente rare, nici siliciu, ci are la bază nanoparticule, făcute din substanțe ieftine și non-toxice.
Ea permite ca 94% din energia solară să ajungă la celule fotovoltaice aplicate direct pe mașină, dar care nu sunt vizibile. Culorile închise captează mai multă energie decât cele deschise, iar panourile pot atinge o eficiență de până la 20%, comparabilă cu cea a panourilor solare comerciale. Totodată, pentru ca tehnologia solară să funcționeze, fiecare panou al caroseriei trebuie izolat galvanic și conectat la un convertor care transmite electricitatea la baterii.
Compania susține că încă lucrează la această tehnologie care ar putea rezolva, în anumite condiții, problema autonomiei mașinilor electrice – vehiculul ar putea capta suficientă energie pentru a merge peste 20 de mii de kilometri pe an printr-un oraș dintr-o zonă însorită, așa cum ar fi Los Angeles, dar în zonele cu climă temperată (ei au dat exemplul Stuttgart, unde se află sediul central al companiei), mașina ar putea totuși parcurge aproximativ 12 mii de kilometri într-un an, doar cu energia captată de la soare.