Compania germană Mercedes-Benz va urma exemplul Tesla și își va deschide propria rețea de încărcare a mașinilor electrice, însă performanțele stațiilor vor fi aproape duble față de cele ale americanilor, ceea ce înseamnă că timpul de încărcare se va reduce la jumătate.
După cursa de dezvoltare și lansare a mașinilor electrice, companiile auto încep acum un maraton al extinderii rețelelor de încărcare, având în vedere numărul tot mai mare al acestor mașini și nevoia tot mai acută de stații. Mai mult decât atât, avansul tehnologic în materie de baterii, crește rapid cererea de stații de încărcare de mare putere, care să permită încărcarea rapidă a noilor automobile de ultimă generație.
Mercedes-Benz își va lansa propria rețea de stații electrice, în paralel cu investițiile în rețelele comune altături de alte mărci. Deși Mercedes este partener în rețele mari, precum Ionity, în Europa, compania și-a construit propria rețea, care va avea primele stații în SUA, China și Europa. În ultimul trimestru al acestui an, orașele Atlanta, Chengdu și Mannheim vor fi primele din lume în care vor intra în funcțiune stații de mare putere, cu o capacitate de până la 400 kW, la care mașinile se vor putea încărca cu capacitatea maximă proprie disponibilă. Comparativ cu rețeaua Supercharger, a celor de la Tesla, puterea este mai mare cu 150 kW, ceea ce înseamnă că timpul de încărcare, la mașinile care chargerul de bord va permite acest lucru, se va înjumătăți.
Mercedes-Benz spune că vrea să ajungă, în doar un an, la peste 2000 de puncte de încrcare rapidă la nivel global, iar până la finalul deceniului, în America de Nord, Europa și China să aibă peste 10.000 de chargere.
Mercedes-Benz intenționează să-și extindă rețeaua globală de încărcare rapidă la peste 2.000 de puncte de încărcare rapidă până la sfârșitul anului 2024
Acoperire globală până la sfârșitul deceniului: peste 10.000 de încărcătoare de mare putere în America de Nord, Europa, China și alte piețe principale
Stațiile Mercedes-Benz vor oferi până la 400 kW, în funcție de regiune, cu standarde CCS1, CCS2, NACS și GB/T. NACS este standardul american, introdus de Tesla, iar GB/T este standardul chinez, cel mai folosit de mărcile din China.
Constructorul german spune că hub-urile de încărcare vor oferi o experiență plăcută clienților și vor fi situate în zone principale de trafic și la dealerii Mercedes, vor avea servicii de alimentație publică și alte servicii specifice, de exemplu toalete.
Rețeaua nu va fi restricționată doar pentru clienții Mercedes, ci va fi accesibilă oricărei mărci auto, însă proprietarii unui automobil Mercedes vor avea unele avantaje, de exemplu posibilitatea de rezervarea a unui charger, prin aplicația mărcii. În acest moment, mașinile Mercedes-Benz au acces la circa 1,3 milioane de puncte de încărcare în toată lumea, acestea fiind identificate și pe aplicațiile de navigație ale mașinilor.
„Credem cu tărie că mobilitatea electrică este cheia unui viitor durabil, cu zero emisii. Scopul nostru este să creăm o infrastructură care să ofere vehiculelor electrice opțiuni de încărcare fiabile și ușoare. În acest fel, susținem în mod activ transformarea către mobilitatea electrică. Cu rețeaua de încărcare de mare putere Mercedes-Benz, extindem opțiunile globale de încărcare și stabilim noi standarde în încărcarea vehiculelor electrice. Dorim să încurajăm clienții noștri să treacă la vehicule cu emisii zero și, astfel, să contribuie pozitiv la protecția mediului nostru.”, a declarat Franz Reiner, CEO Mercedes-Benz Mobility AG.