Constructorul german de automobile de lux Mercedes-Benz și-a majorat stocurile în SUA, atât la nivelul angrosiștilor cât și al reprezentanțelor, pentru a face față tarifelor vamale suplimentare ce urmează a fi colectate din 3 aprilie, au declarat luni directorii firmei la o întâlnire cu analiștii, transmite Reuters.
Întrebați care este politica lor de prețuri, directorii de la Mercedes-Benz au spus că niciun constructor auto nu operează într-o bulă izolată, ceea ce sugerează că se vor uita la modul în care rivalii răspund după ce tarifele anunțate de Trump vor intra în vigoare, au precizat analiștii firmei Bernstein Research.
Producătorii de automobile analizează dacă și cât de mult să majoreze prețurile însă companiile sunt reticente în a-și dezvălui planurile și să riște să fie penalizate de președintele Donald Trump, care a fost foarte clar și a spus că intenția sa este aceea ca producătorii de automobile să își mute producția în SUA.
Mercedes-Benz a estimat că preconizatele tarife de 25% la importurile de autoturisme în SUA ar urma să aibă un impact de 2,5 puncte procentuale asupra marjelor sale operaționale.
Analiștii de la Bernstein Research și Jefferies au dezvăluit că rezultatele Mercedes-Benz pentru primul trimestru al acestui an, care vor fi publicate în mod oficial la data de 30 aprilie, sunt în linie cu orientările pentru întregul an, în condițiile în care profitul s-a situat la 1,57 miliarde de euro iar marja operațională la 6,4%.
Cu toate acestea, rezultatele înregistrate de Mercedes-Benz în primul trimestru al acestui an sunt ușor mai mici decât cele din perioada similară a anului trecut, din cauza performanțelor mai slabe din China și Europa.
Mercedes-Benz Cars and Vans a vândut în total 374.000 de vehicule în SUA în 2024, echivalentul a 15,6% din vânzările globale.