Vânzările Mercedes-Benz în trimestrul al treilea au scăzut cu 4 procente, compania punând această evoluție pe seama piețelor volatile. Vânzările de mașini electrice au crescut substanțial, dar nu suficient pentru a compensa pierderile modelelor cu combustie.
Mercedes-Benz a vândut în trimestrul al treilea 510.600 autovehicule, ceea ce reprezintă un declin de 4 procente față de perioada similară de anul trecut. Asta înseamnă că brandul premium german a fost afectat de declinul unora dintre piețe în ultimele luni, mai mult decât riavalii săi. Scăderile au fost prezente pe aproape toate segmentele de prețuri ale mărcii, dar cu un vârf de -11% pe segmentul Top-End, pe care conducerea companiei miza cel mai mult pentru dezvoltare. Segmentul Core, al modelelor clasice ale brandului, C Class și E Class și derivatele acestora, a înregistrat 290.200 unități, având cel mai mic declin, de un procent, în timp ce segmentul Entry, cu 150.500 unități, a pierdut 5 procente.
Două sunt piețele majore care au contribuit la această scădere: SUA a înregistrat -15%, cu 64.000 de autoturisme, aproape 11.000 de unități în minus față de anul trecut, și China, unde Mercedes raportează o scădere de 12 procente, cu 196.000 de autoturisme și un minus de aproape 5.000 de unități.
Pe segmentul de vehicule electrice, situația a fost pozitivă, cu un volum de 61.600 autoturisme și o majorare de 66%, modelele Smart, produse împreună cu Geely având un volum de numai 3.900 unități.
După nouă luni, creșterea pe care o acumulase Mercedes-Benz față de anul trecut s-a diluat simțitor, ajungând la numai 2%, respectiv, 1,53 milioane de autovehicule vândute. Sunt înregistrate scăderi pe întreg intervalul în SUA, unde cele 3 procente în minus au adus un volum de 216.700 unități, și pe alte piețe decât cele majore (59.600 unități, scădere de 10 procente). Pe segmentele de produse, doar Core a frânat în acest an, cu -4%, respectiv 815.300 autoturisme (mai puține cu circa 30.000 față de anul trecut).
Rezultatele raportate de Mercedes mențin marca pe locul al doilea în segmentul premium, la nivel global, după BMW, care a înregistrat 549.941 autoturisme vândute în trimestrul al treilea și 1,62 milioane pe cele trei trimestre din acest an.