Mercedes-Benz se aşteaptă la o creştere semnificativă a veniturilor şi la profit uşor mai mare în 2022 faţă de anul trecut, miercuri raportând miercuri un avans de 8% a câştigurilor ajustate din trimestrul al doilea, la 4,9 miliarde de euro (4,97 miliarde de dolari). Totodată, compania va efectua investiţii de câte 1 miliard de euro cel puţin în Spania şi Ungaria, la fabrici existente, potrivit unor informaţii apărute în presă săptămâna trecută.
Producătorul de maşini premium a declarat anterior că se aşteaptă doar la venituri uşor mai mari în acest an şi la câştiguri egale cu cele de anul trecut.
Totuşi, incertitudinea cauzată de războiul din Ucraina, inflaţia ridicată, creşterea ratelor dobânzilor şi pandemia de Covid-19, în special în China, i-ar putea afecta afacerile, a avertizat producătorul de automobile, citat de CNBC.
Registrele de comenzi sunt însă pline, iar Mercedes-Benz Cars ar urma să înregistreze o uşoară creştere a vânzărilor, segmentul de lux de top fiind estimat că va creşte cu peste 10%.
Înmatriculările de maşini de pasageri în Europa au scăzut în ultimele 12 luni, deoarece problemele legate de lanţul de aprovizionare şi creşterea preţurilor afectează vânzările, dar producătorii de maşini de lux capabili să acorde prioritate vehiculelor de top s-au dovedit, în general, mai rezistenţi, deoarece clienţii mai bogaţi au continuat să cheltuiască.
Producătorul de automobile de lux a înregistrat o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 14,2% la divizia Mercedes-Benz Cars, în creştere de la 12,8% în acelaşi trimestru a anului trecut, în timp ce randamentele pe segmentul Vans au scăzut uşor la 10,1% de la 11,4% anul trecut.
Privind în perspectivă, producătorul auto şi-a majorat marja de câştig ajustată estimată pentru divizia de maşini în a doua jumătate a anului la 12-14%, de la 11,5-13% anterior.
Prima jumătate a anului a înregistrat o marjă de 15%, dar costurile mai mari ale materialelor, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare şi efectele pieţei de maşini second hand ar putea afecta a doua jumătate.
Răspunzând preocupărilor legate de modul în care industria germană va gestiona consumul de gaz în cazul unor reduceri suplimentare de aprovizionare din Rusia, Mercedes-Benz a spus că şi-ar putea reduce consumul în Germania cu 50% dacă ar avea loc o punere în comun regională şi că ar fi găsit o modalitate de a opera atelierul de vopsitorie în uzina sa din Sindelfingen fără gaze, în caz de urgenţă.
Mercedes-Benz intenţionează să investească 1,2 miliarde de euro în fabrica sa din Vitoria, în nordul Spaniei, după ce muncitorii au susţinut un nou acord de muncă, au anunţat săptămâna trecută sindicatele UGT şi CCOO. Compania nu a comentat informaţia la momentul respectiv, potrivit Reuters.
De asemenea, Mercedes-Benz va cheltui 400 de miliarde de forinţi (1 miliard de euro) pentru a adăuga noi linii de producţie la fabrica sa din Kecskemét, în centrul Ungariei, a declarat Peter Szijjarto, ministrul Afacerilor Externe şi Comerţului, pe 21 iulie.
Mercedes va dezvolta două noi platforme pentru vehicule electrice, care îi vor permite să producă modele superioare şi cu valoare adăugată la fabrică, a declarat Szijjarto.
Guvernul ungar sprijină investiţia, care va necesita dezvoltări semnificative de infrastructură şi va crea noi locuri de muncă, cu un grant de 14 miliarde de forinţi, a spus ministrul, citat de publicaţia Daily News Hungary.
Guvernul va contribui, de asemenea, la un program de formare care va fi lansat de Mercedes la Kecskemét, a adăugat el.
Szijjarto a spus că Ungaria este mândră că este considerată o bază cheie de către Mercedes, denumind ţara şi parteneriatul de 14 ani al producătorului ”o poveste de succes pentru ambele părţi”.
Cea mai recentă investiţie a Mercedes arată că industria auto maghiară este în plină expansiune, a spus Szijjarto, menţionând că producţia sectorului a crescut la 9.400 de miliarde de forinţi anul trecut, de la 3.600 de miliarde în 2010. Şi nu şi-a pierdut din elan, a spus el, argumentând că producţia industriei auto a ajuns la un record de 4.500 de miliarde de forinţi în primele cinci luni ale anului 2022.
Sectorul auto din Ungaria are 155.000 de angajaţi, 90% din producţie fiind produsă pentru export, a spus Szijjarto. Şi, deşi Ungaria se află pe locul 95 după populaţie, este al 20-lea cel mai mare exportator de automobile din lume, a adăugat el.
Szijjarto a spus că ţările care devin locaţii pentru producătorii de automobile pentru a-şi implementa strategiile de electromobilitate vor fi cele care vor ieşi cele mai puternice din actuala situaţie economică globală dificilă.
Guvernul a muncit din greu pentru a face din Ungaria ”una dintre cele mai importante locaţii ale revoluţiei globale a industriei auto şi ale tranziţiei la vehicule electrice”, a arătat Szijjarto. Ungaria este a treia ţară din lume, în afară de Germania şi China, care găzduieşte fabrici de la toţi cei trei producători germani de top, a subliniat ministrul.