Mercedes-Benz a îmbunătăţit estimările de profit din acest an fiindcă solida cerere pentru maşini premium şi reducerile de costuri au compensat problemele din lanţurile de aprovizionare, care au afectat anul acesta industria auto, transmite Reuters.
Câştigurile grupului german ar urma să crească în 2022 cu cel puţin 15%, faţă de prognoza precedentă, care indica un avans de 5% – 15%, după ce profitul la divizia auto aproape s-a triplat în trimestrul trei din 2022, faţă de nivelul de dinaintea pandemiei.
Majorarea cererii în Europa şi nivelul ridicat al comenzilor vor stimula rezultatele din 2023, a afirmat directorul financiar al Mercedes, Harald Wilhelm, adăugând că va fi prioritară reducerea stocurilor în trimestrul patru din 2022. Compania se aşteaptă în ultimele trei luni din 2022 la vânzări mai ridicate decât în trimestrul patru din 2021.
Veniturile diviziei auto s-au situat la 4,03 miliarde de euro în trimestrul trei din 2022, din veniturile totale ale grupului, de 28,2 miliarde de euro, comparativ cu trimestrul similar din 2019, când veniturile diviziei auto au fost de 1,4 miliarde de euro, iar veniturile totale ale grupului, de 23,5 miliarde de euro.
Marja anuală de profit la divizia auto în acest an va creşte la 13-15%, de la un avans estimat anterior de 12-14%, a anunţat Mercedes-Benz.
În perioada iulie-septembrie 2022, câştigurile grupului au urcat cu 83%, la 5,2 miliarde de euro, faţă de perioada similară din 2021, iar veniturile au crescut cu o cincime, la 37,7 miliarde de euro, cu o rentabilitate ajustată vânzărilor de 14,5% la divizia auto şi de 12,7% la divizia de vehicule comerciale, Mercedes-Benz Vans.
Această divizie a raportat o creştere de aproape o cincime a vânzărilor, la 104.000 unităţi, în trimestrul trei din 2022. Vânzările de vehicule comerciale electrice au urcat cu o treime în primele nouă luni din 2022.