Mazda CX-30 – new entry cu Skyactiv-X

Da mai departe!

Mazda CX-30 s-a întors la testele AutoReport.ro. SUV-ul cu design sport venind a adus cu el cel mai nou motor creat de japonezi, Skyactiv-X.

CX-30 este un nou crossover compact care combină proporțiile îndrăznețe ale unui SUV cu un stil elegant care încorporează limbajul de design Kodo. Echipa de dezvoltare a creat o mașină cu o siluetă mai zveltă, deschizând un nou segment pentru Mazda, acolo unde încă nu sunt prezenți foarte mulți producători.
CX-30 a primit frumoasele blocuri optice specifice noului design Mazda. Partea față vine cu un calandru uriaş, cu contur ce muşcă din faruri, dar şi un spaţiu liber între conturul superior al calandrului şi cel cromat inferior şi lateral. Cu toate acestea, nu putem să nu remarcăm faptul că toate SUV-urile Mazda împart aceleași linii de design. În partea spate avem un design mai fluent, de coupe, și cu niște blocuri optice mai frumos conturate ce ne duc cu gândul la MX-5.
Caracteristicile Jinba-Ittai ale primului model Mazda cu gama completă de tehnologii SKYACTIV au evoluat în concordanță cu filosofia centrată pe șofer a producătorului, pentru a le oferi și pasagerilor senzația de unitate cu mașina. Astfel, habitaclul cu dotări intuitive are un plus de confort și o ergonomie îmbunătățită, inclusiv un head up display proiectat direct pe parbriz. Materialele sunt foarte apropiate de clasa premium, iar finisajele sunt foarte bune. În Mazda CX-30 au loc 5 persoane cu bagajele aferente. De fapt, în ciuda unei siluete sportive, găsim în interior o mașină foarte spațioasă. În perioada aceasta de toamnă, am apreciat în mod deosebit încălzirea în scaune și în volan.
Confortul a fost îmbunătățit, datorită scaunelor anti-oboseală, antifonării superioare a habitaclului, suspensiei și trenului de rulare, precum și a sistemului G-Vectoring Control (GVC), care sporește deopotrivă manevrabilitatea și siguranța. Noul CX-30 vine și cu ultimele inovații Mazda în materie de siguranță activă. La exterior, linia mai joasă a plafonului și stilul minimalist inspiră o postură sportivă, dar rafinată, poate cel mai bine exprimată prin intermediul culorii premium roșu soul cristal, foarte profundă și cu reflexii strălucitoare.
În plus, CX-30 a fost conceput pentru a fi ușor de condus. Înălțimea crescută față de o mașină de pasageri asigură o vizibilitate excelentă și face ca intrarea și ieșirea să fie foarte facile, în timp ce dimensiunea caroseriei asigură o manevrabilitate crescută pe orice drum și în orice loc de parcare.
Sub capotă avem rimul motor de serie din lume, care folosește tehnologia unică Mazda de aprindere prin compresie controlată cu scânteie (Spark Plug Controlled Compression Ignition – SPCCI), are o capacitate de 2l și poate genera 180CP la 6.000 de rotații/minut, însă asigură un nivel de cuplu de 224Nm ce poate fi resimțit încă de la 3.000 de rpm. Skyactiv-X este primul motor de serie de acest tip din lume, alimentat cu benzină, care combină aprinderea cu scânteie, specifică unui motor pe benzină, cu aprinderea prin compresie, specifică unuia diesel.Cutia își face treaba foarte bine, fiind la fel de rafinată ca cele mai bune din gamă. Direcția este și ea foarte precisă și, per total, niponii au făcut o mașină confortabilă, dar care oferă și note sportive. Atributele de performanță de bază, cum ar fi accelerarea, virarea și frânarea, au fost îmbunătățite semnificativ.
GVC este în echipare standard și ambele modele sunt disponibile cu o gamă extinsă de sisteme de siguranță activă i-ACTIVSENSE care beneficiază, printre altele, de avantajele noilor tehnologii de camere video. Printre programele avansate prezente la bord se numără: asistentul de frânare inteligent pentru oraș cu recunoașterea semnelor de circulație, controlul vitezei de croazieră cu radar, farurile adaptive cu LED și multe alte inovații în domeniul siguranței.

Mazda CX-30 Skyactiv-X AWD
0-100 km/oră: 9,2 s
Viteză maximă: 204 km/h
L/l/î: 4.395/1.795/1.540
Masă proprie: 1.453 kg
Volum portbagaj (l): 430
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 180 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 224 la 3.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (extraurban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts