Mazda anunță că o versiune modernizată a motorului unic pe benzină Skyactiv-X SPCCI (aprindere prin compresie controlată cu scânteie) este disponibilă în echiparea versiunilor Mazda3 și CX-30 2021, modele disponibile deja în România.
Performanța motorului Skyactiv-X de 2 litri a fost îmbunătățită pentru a genera o putere suplimentară de 6 CP și un cuplu de 16 Nm. Ca rezultat, puterea maximă crește la 186 CP (137 kW) la 6.000 rpm iar cuplul maxim de 240 Nm la 4.000 rpm. Există, de asemenea, o îmbunătățire a consumului de combustibil WLTP, care a fost redus cu 0,4 l/100 km, iar emisiile de CO2 au fost reduse cu 8 g/km .
Aceste îmbunătățiri, atât în ceea ce privește puterea, cât și eficiența, au fost realizate prin ajustarea raportului de compresie al motorului Skyactiv-X de la 16.3: 1 la 15.0: 1. Modificările includ optimizarea controlului combustiei, modificarea arhitecturii pistoanelor și actualizarea software-ului Mazda Mild-Hybrid. Acest lucru nu numai că are ca rezultat o zonă de combustie eficientă mai largă, dar oferă și o stabilitate mai mare a aprinderii, reducând în continuare riscul deja foarte scăzut de autoaprindere sau preaprindere neașteptată din cauza diferențelor de calitate a combustibilului din diferite piețe.
Versiunile Skyactiv-X reprezintă în prezent aproximativ 40% din vânzările europene Mazda3 și CX-301. Pentru 2021, motorul pe benzină Skyactiv-X de 2.0 litri este disponibil cu o transmisie manuală Skyactiv-MT cu șase trepte sau automată Skyactiv-Drive cu șase rapoarte. Mazda CX-30 Skyactiv-X poate fi echipată cu sisteme de propulsie cu tracțiune integrală față sau i-Activ (AWD).