Nu, nu vedeți dublu, Mazda a apelat opțiunea sună un prieten pentru a concepe o citadină hibridă. La capătul celălalt al receptorului era Toyota care a ajutat la construirea acestui Mazda2 Hybrid testat în premieră de Autoreport.ro
Noua Mazda2 Hybrid este cel mai recent rezultat al unei colaborări de lungă durată între Mazda Motor Corporation și Toyota Motor Corporation. Acesta va fi un model OEM furnizat de Toyota Motor Europe, o subsidiară deținută în totalitate a Toyota Motor Corporation, și va fi adăugat la gama europeană Mazda2 ca model propriu Mazda. De aici, avem o ciudaățenie, la gama de subcompacte Mazda avem acest model care arată ca o Toyota, dar și un alt Mazda2 cu motoare termice care arată ca o… mazda.
În afară de badgeurile Mazda și câteva modificări subtile, acest model este leit Toyota Yaris Hybrid, noua generație. Deși este un vehicul din segmentul B, ampatamentul lung de 2.560 mm al noii Mazda2 Hybrid găzduiește confortabil până la patru adulți și asigură un volum de 286 de litri pentru portbagaj. Este disponibil în toată Europa în trei niveluri de echipare: Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile și Mazda2 Hybrid Select.
Sub caroserie, modelul testat de noi este un hibrid complet, cu autoîncărcare, care combină un motor cu trei cilindri pe benzină de 1490 cmc, 93 CP/68 kW cu un motor electric de 59 kW, pentru o putere totală a sistemului de 116 CP/85 kW.
Noul hibrid Mazda va accelera de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde și are o viteză maximă de 175 km/h. Are o economie de combustibil WLTP în ciclu combinat de numai 4-3,8 l/100 km și emisii de CO2 de doar 93-87 g/km (în funcție de dimensiunea roților de 16” sau 15”).
La pornire, vehiculul rulează automat în modul electric, oferind o funcționare lină, fără întreruperi și silențioasă cu puterea motorului electric în medii urbane, cu emisii zero de CO2, NOx și particule.
În timpul exploatării normale, alocarea puterii este ajustată între motorul pe benzină și motorul electric pentru performanțe optime și cea mai bună eficiență a consumului de combustibil. În timpul decelerării și la frânare, energia cinetică este recuperată ca energie electrică și este stocată în bateria de înaltă performanță.
Nivelul de putere al bateriei este gestionat constant prin intermediul unui generator acţionat de motor pentru a elimina orice nevoie de reîncărcare a sistemului dintr-o sursă externă.
Modelul este destul de sportiv pentru un autoturism de oraș și foarte economic. Stabilitatea și manevrabilitatea sa sunt undeva de vârful acestui segment, iar mașina are un preț destul de accesibil.
Din punctul de vedere al siguranței, Mazda2 2020 este dotată standard cu faruri adaptive, sistem de asistență la plecarea din rampă, senzori de monitorizare a presiunii din pneuri și sistem de control al tracțiunii. Opțional se adaugă senzori de parcare și cameră video pentru marșarier, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la deplasarea în marșarier și asistentul inteligent de frânare în oraș.