Lucid este pe cale să-și lanseze SUV-ul electric de dimensiuni medii în 2026, au declarat marți directorii companiei, în timp ce producătorul de vehicule electrice caută să exploateze un segment din ce în ce mai competitiv dominat de rivalul Tesla cu cel mai bine vândut crossover, Model Y, scrie Reuters.
„Se întâmplă o mulțime de lucruri nebunești în lume care pot afecta această cronologie. Dar în prezent suntem pe drumul cel bun”, a declarat Derek Jenkins, vicepreședinte senior la Lucid.
Compania vizează un preț de 50.000 de dolari, care va pune modelul în fața unor concurenți precum Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 și viitorul Rivian R2. Echipele de la Lucid au pregătit liniile de asamblare și au lucrat cu furnizorii pentru a merge mai departe cu lansarea, a declarat Emad Dlala, vicepreședinte senior la producătorul de vehicule electrice.
Lucid nu este imun la tarifele administrației Trump, dar lucrează pentru a le atenua efectele, a declarat directorul general interimar Marc Winterhoff pentru Reuters.
Deși producătorul de vehicule electrice nu plănuiește nicio creștere a prețurilor, a semnat acorduri cu furnizorii de baterii și grafit pentru a aduce producția în Statele Unite, a spus Winterhoff.
„Avem deja acele acorduri. Uzinele sunt construite chiar acum, așa că nu este ceva pe care să îl putem porni astăzi, dar este în viitorul apropiat”, a spus el.
Fostul inginer Tesla Peter Rawlinson, care a fost CEO al Lucid timp de mai bine de cinci ani, a demisionat în februarie.
Compania, susținută de fondul suveran de investiții al Arabiei Saudite PIF, plănuiește să lanseze varianta mai puțin costisitoare Touring a SUV-ului Gravity la sfârșitul acestui an, începând de la 79.900 de dolari. Se așteaptă ca cererea puternică pentru modelul premium să contribuie la dublarea producției de vehicule din 2025 la aproximativ 20.000 de unități.
Lucid a început să-și producă SUV-ul Gravity la fabrica sa din Arizona anul trecut, iar comenzile clienților pentru echipamentul Grand Touring s-au deschis în noiembrie.