Grupul sud-coreean LG Energy Solution (LGES) poartă discuții cu trei furnizori chinezi pentru a produce baterii ieftine pentru automobile electrice destinate Europei, a declarat joi unul dintre directorii LGES, într-un moment în care concurența ar urma să se intensifice după ce UE a impus tarife suplimentare la importurile de automobile electrice chineze, informează agenția Reuters.
Potențialele parteneriate ale LGES vin într-un moment în care industria globală a automobilelor electrice se confruntă cu o încetinire semnificativă a cererii și, totodată, scot la lumină presiunile în creștere cu care se confruntă producătorii non-chinezi de baterii din partea producătorilor de automobile, pentru a reduce prețurile la baterii până la un nivel comparabil cu cel oferit de rivalii chinezi mai ieftini.
Recent, grupul auto francez Renault a anunțat că va introduce tehnologia bateriilor de tip litiu și fosfat de fier (LFP) în planurile sale de a produce automobile electrice în regim de masă, alegând grupul sud-coreean LG Energy Solution și rivalul chinez CATL drept parteneri pentru a pune la punct un lanț de aprovizionare în Europa.
„Avem discuții cu firme chineze care vor dezvolta un catod de tip LFP împreună cu noi și îl vor produce pentru Europa”, a declarat Wonjoon Suh, directorul diviziei de baterii de la LGES, fără a dezvălui numele firmelor chineze. „Analizăm diferite măsuri, inclusiv înființarea de joint venture și semnarea de acorduri de aprovizionare pe termen lung”, a mai spus Wonjoon Suh, adăugând că astfel de parteneriate vor ajuta LGES să își reducă costurile cu producția de baterii, până la un nivel comparabil cu rivalii chinezi, în aproximativ trei ani.
Catodul este cel mai scump element al unei baterii pentru un automobil electric, fiind responsabil pentru aproximativ o treime din costul total al unei celule de baterii. China domină livrările globale de catozi de tip LFP și cei mai mari producători chinezi sunt: Hunan Yuneng New Energy Battery Material, Shenzhen Dynanonic și Hubei Wanrun New Energy Technology.
În prezent, majoritatea bateriilor pentru automobile electrice utilizează unul din cele două tipuri de catod: cel pe bază de nichel sau cel de tip litiu și fosfat de fier (LFP).
Bateriile cu catod pe bază de nichel, precum cele utilizate de automobilele Tesla, pot stoca mai multă energie, dar utilizează materiale mai costisitoare. Cele cu catod de tip LFP, utilizate de producătorii chinezi de automobile electrice, precum BYD, nu stochează la fel de multă energie dar sunt mai sigure și mai ieftine pentru că utilizează materiale care sunt mai abundente.
Wonjoon Suh a dezvăluit că LG Energy Solution (LGES) are în vedere trei locații, Maroc, Finlanda și Indonezia, pentru a produce catozi de tip LFP cu firme chineze pentru piața europeană. Potrivit lui Suh, LGES a discutat acorduri de aprovizionare cu baterii LFP împreună cu producători auto din SUA, Europa și Asia. Însă, în Europa există o cerere mai mare pentru automobile electrice accesibile, acest segment reprezentând jumătate din vânzările de automobile electrice în regiune, mai mult decât în SUA.
Potrivit firmei de cercetare SNE Research, în primele cinci luni ale acestui an, producătorii sud-coreeni de baterii LGES, Samsung SDI și SK On controlau împreună 50,5% din piața europeană de baterii pentru automobile electrice iar cota LGES era de 31,2%. Producătorii chinezi de baterii aveau o cotă de 47,1% în Europa, în frunte fiind firma CATL cu o cotă de piață de 34,5%