Producătorul auto chinez Leapmotor se pregătește să facă un pas important pe piața vehiculelor electrice, orientându-se către segmentul superior de preț. Pe 16 octombrie, compania va dezvălui oficial noul său SUV, D19, primul model din noua serie „D”, într-o mișcare strategică menită să-i consolideze poziția.
D19, denumit de unii ca un potențial „flagship”, indică prin numele său (cifra „9” semnifică adesea supremația în nomenclatura companiei) o poziționare de vârf. Potrivit declarațiilor anterioare ale unui director al companiei, prețul țintit pentru D19 este de aproximativ 300.000 de yuani (echivalentul a circa 42.180 de dolari), o valoare semnificativ mai mare decât modelele actuale ale mărcii.
Până în prezent, seria „C” a fost cea mai scumpă ofertă a Leapmotor, dar chiar și așa, prețurile sale erau la jumătate față de cele ale rivalului Li Auto. Acest lucru i-a adus companiei porecla de „Li Auto la jumătate de preț”. Prin lansarea D19, Leapmotor încearcă să-și extindă portofoliul și să atragă clienți dintr-un segment de piață mai profitabil.
Noul SUV va integra cele mai avansate tehnologii ale companiei, inclusiv a doua generație a controlerului central de domeniu de la Leapmotor, care va debuta cu cipuri duble Qualcomm Snapdragon 8797. Producția de masă pentru seria „D” ar urma să înceapă în primul trimestru al anului viitor.
Planurile pe termen lung ale producătorului sunt ambițioase. Pe parcursul următorilor trei ani, Leapmotor intenționează să lanseze un total de 13-14 modele în seriile sale A, B, C și D, pentru a acoperi un spectru de prețuri variind de la 60.000 la 300.000 de yuani.
Lansarea D19 vine pe un fond de creștere accelerată pentru companie. Leapmotor a înregistrat livrări record pentru a patra lună consecutivă, cu 57.066 de vehicule livrate în luna august. De la începutul anului până în august, compania a livrat un total de 328.859 de vehicule, marcând o creștere impresionantă de 136,43% față de anul precedent. Aceste cifre demonstrează că Leapmotor are resursele și momentum-ul necesar pentru a-și atinge obiectivele ambițioase pe o piață auto extrem de competitivă.