Kia Stonic facelift revine la testele AutoReport.ro într-o versiune de motorizare foarte populară în România. Modelul echipat cu o cutie manuală ne-a reamintit de ceea ce ne dorim cu adevărat de la o mașină de buget.
Kia Motors a adus îmbunătățiri semnificative crossover-ului compact Kia Stonic, întărind poziția modelului în segmentul B-SUV din Europa. Designul interior și exterior al modelului Stonic rămâne în mare măsură neschimbat, totuși, proprietarii au o libertate mai mare de a-și personaliza automobilul decât înainte, datorită noilor scheme de culori pentru caroserie și plafon și noilor modele de jante. Partea față este modificată, cu o grilă nouă, dar și cu blocuri optice mult mai evoluate cu o nouă semnătură luminoasă.
În interior, clienții pot alege acum un sistem de navigație și infotainment cu touchscreen mai mare, de 8.0 inch cu noile funcționalități ale sistemul telematic UVO Connect* ‘Phase II’, dezvoltat de Kia. Noul sistem are conexiune multiplă Bluetooth, ce permite utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp – unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media și celălalt doar pentru utilizare media. Sistemul oferă aplicațiile wireless Apple CarPlay și Android Auto pe modelele echipate cu noul sistem audio de 8.0 inch, anulând nevoia multor proprietari de a-și conecta smartphone-ul printr-un cablu.
Modelul Stonic îmbunătățit oferă noul sistem telematic UVO Connect ‘Phase II’, dezvoltat de Kia, care include o gamă de servicii ‘on-board’ cum sunt informațiile în timp real din trafic, previziuni meteo, puncte de interes, prețuri ale carburanților și detalii despre locurile de parcare disponibile pe stradă sau în locuri special amenajate – incluzând prețuri, locații și disponibilitate. Funcționalitatea de recunoaștere vocală online permite utilizatorilor să caute puncte de interes, adrese, actualizări ale stării vremii sau să trimită mesaje text prin comandă vocală. Un nou serviciu de „navigație online” folosește informații în timp real stocate în sistem cloud și date istorice pentru a planifica trasee în timp optim, mai exacte ca niciodată.
Aplicația UVO App, compatibilă cu smartphone-urile Android și Apple oferă, de asemenea, o gamă de funcționalități noi ‘Phase II’ inclusiv funcția ‘Last Mile Navigation’. Această funcție ajută clienții să continue traseul călătoriei către destinația finală, chiar dacă au parcat și au lăsat automobilul în urmă. Acest lucru îi ajută pe clienții Kia să navigheze în orașele ce oferă centre de parcare care sunt adesea la o oarecare distanță față de magazine, cafenele sau restaurante. O nouă funcționalitate de transfer al profilului utilizatorului (User Profile Transfer) permite acestora să-și salveze o copie a preferințelor aplicației UVO în sistem “cloud” sau să tranfere setările dintr-un automobil în altul.
În interior, pe lângă noul display touchscreen de 8.0 inch, șoferul este, de asemenea, întâmpinat de un nou afișaj digital de 4.2 inch, cu rezoluție mai mare, amplasat între ceasurile de bord. Noi opțiuni de personalizare pentru interior sunt de asemenea disponibile. În Stonic au loc 5 persoane, iar portbagajul este spațios.
Sub capotă găsim un motor de 1,2 litri, pe benzină care este mai mult economic decât sportiv. Dar calitățile acestuia sunt suficiente pentru cei care își doresc o mașină de familie. Cuplat la o transmisie cu 5 trepte, propulsorul livrează 84 de CP. Din punct de vedere al comportamentului dinamic, Kia crește de la un model la altul, iar faceliftul Stonic nu face excepție.
Modelul Stonic îmbunătățit oferă multe dintre cele mai recente sisteme avansate de asistență și siguranță pentru șofer dezvoltate de Kia, în funcție de versiunile de echipare. Acestea includ Sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale cu pietonii, automobilele și cicliștii (FCA – Forward Collision-Avoidance Assist), Sistemul de asistare la păstrarea benzii de circulație (LKA – Lane Keeping Assist), sistemul de monitorizare a atenției șoferului (DAW – Driver Attention Warning), sistemul de avertizare pentru evitarea coliziunii cu obiectele aflate în unghiul mort (BCW – Blind-Spot Collision Warning) și sistemul de asistare la evitarea coliziunii cu obiectele aflate în unghiul mort (BCA – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul inteligent de avertizare la depășirea limitei de viteză (ISLW – Intelligent Speed Limit Warning), Smart Cruise Control (SCC). și sistemul de asistare la păstrarea benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist).
Sistemul LFA (Lane Following Assist) în colaborare cu sistemul SCC (Smart Cruise Control) controlează accelerația, frânele și direcția în funcție de automobilele din față și condițiile de trafic. Operând la viteze sub 180 kmh, sistemul folosește o cameră video și senzorii radar pentru a menține o distanță sigură față de automobilul din față, în timp ce monitorizează marcajele rutiere pentru a menține mașina în centrul benzii sale de circulație. De asemenea, este disponibil sistemul RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, cu senzori față și spate pentru parcare și sistemul ROA – Rear Occupant Alert, care alertează șoferul dacă lasă din neatenție un pasager sau un animal de companie în automobil.