Noul Kia Sorento a primit premiul ‘Das Goldene Lenkrad 2020’ (Golden Steering Wheel). Ilustrul premiu auto german este acordat în fiecare an de revistele AUTO BILD și BILD am SONNTAG.
După ce cititorii celor două publicații au votat cea de a patra generație a SUV-ului ‘navă amiral’ Kia în runda finală a categoriei „Large SUV”, noul model electrificat a câștigat și în fața juriului format din 18 experți. În runda finală a competiției, automobilele au fost testate pe circuitul DEKRA Lausitzring. Noul Kia Sorento a câștigat cel mai mare număr de puncte în categoria sa și a obținut victoria în fața celorlalți doi finaliști, Aston Martin DBX și BMW X6. Rezultatele complete ale testului sunt publicate în numărul 45/2020 al revistei AUTO BILD.
Acesta este al doilea triumf consecutiv pentru Kia, după ce crossover-ul său compact XCeed a primit premiul ‘Das Goldene Lenkrad 2019’ la categoria „Cea mai bună mașină sub 35.000 de euro”. A patra generație a modelului Sorento, bazată pe o platformă complet nouă dezvoltată de Kia, a intrat în vânzare în toată Europa la începutul celui de-al patrulea trimestru și este disponibilă pe mai multe piețe cu sistemele de propulsie hybrid-benzină și diesel. De asemenea, o versiune plug-in hybrid va fi lansată la începutul anului 2021. Toate modelele se mândresc cu garanția unică Kia de 7 ani, 150.000 de kilometri, care acoperă și pachetul de baterii pentru modelele hibride și plug-in hibride.
Tom Drechsler, Directorul AUTO BILD și redactor-șef Auto al grupului BILD, a spus despre noul SUV Kia: „Predecesorul era deja bun, dar noul Sorento este o evoluție. Acum se conduce la fel de frumos pe cât arată. Există mult spațiu, detalii inteligente în interior, control vocal, dotări de siguranță – lucruri de care te poți bucura peste tot. Și aceasta nu este doar părerea mea, ci și cea a juriului. Felicitări pentru un foarte bine meritat premiu ‘Goldenes Lenkrad 2020!”
„Suntem foarte mândri de acest premiu și de faptul că mulți cititori și experți consideră că noul Sorento se află în vârful clasei sale” spune Steffen Cost, Managing Director al Kia Motors Germania. „Faptul că am reușit să depășim două branduri premium clasice în runda finală arată cât de mult a avansat Kia către segmentul premium cu cea de a patra generație Sorento.”
Design modern, putere hibridă, tehnologii inovative și mult spațiu
Cu o lungime de 4.81 metri, noul Sorento este doar cu un centimentru mai lung decât predecesorul său. Totuși, datorită noii sale platforme și ampatamentului mărit, oferă un spațiu mult mai mare pentru până la șapte ocupanți, în funcție de piața de comercializare. De asemenea, are unul dintre cele mai mari portbagaje din segmentul său (până la 910 litri, în funcție de specificațiile automobilului). Acest spațiu este inclus într-o caroserie elegantă și dinamică, care deja a câștigat premiul „Mașina 4×4 a anului 2020” (‘All-Wheel Drive Car of the Year 2020’) în categoria Design în renumita competiție organizată de specialiștii automobilelor cu tracțiune integrală ai revistei AUTO BILD Allrad.
Odată cu noua generație, SUV-ul ‘navă amiral’ al mărcii ocupă, de asemenea, o poziție de lider în gama de automobile Kia pentru tehnologia sa. Gama largă de sisteme de asistență pentru șofer include tehnologii inovatoare, cum ar fi sistemul de asistare la evitarea coliziunilor cu obiectele aflate în unghiul mort (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) cu sistemul Blind-Spot View Monitor (în funcție de specificații). Acest sistem nu numai că efectuează intervenții asupra direcției și frânării, dacă este necesar, dar și oferă șoferului o vizualizare directă asupra obiectelor aflate în unghiul mort prin intermediul camerelor video laterale și a unui display complet digital.
În plus, în funcție de specificații, noul model este disponibil, de asemenea, cu sistemul de asistență la deplasarea pe autostradă și sistemul de asistență la păstrarea benzii de circulație (Highway Driving Assist and Lane Following Assist), sistemul Smart Cruise Control conectat la sistemul de navigație, sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale (Forward Collision-Avoidance Assist) cu sistemul Junction Turning Function, sistemul de vizualizare 360 grade (Surround View Monitor) și sistemul de părăsire în siguranță a benzii de circulație (Safe Exist Assist). Sistemul de navigație cu display mare (până la 10.25 inch, în funcție de versiunea de echipare) oferă o gamă largă de informații utile. De asemenea, acesta include sistemul Kia UVO Connect*, care, de exemplu, oferă informații de navigare foarte precise, bazate pe date stocate în sistem online de tip cloud și, cu ajutorul aplicației UVO app*, localizarea automobilului sau ‘last-mile navigation’ prin intermediul smartphone-ului.
Noul Kia Sorento este disponibil în versiunile cu tracțiune integrală sau tracțiune față. Versiunile cu tracțiune integrală oferă o tracțiune impresionantă chiar la rularea prin noroi, nisip sau zăpadă, grație noii sale funcționalități ‘All-Terrain Mode’. Modelul hibrid cu tracțiune integrală testat de juriu combină un motor turbo pe benzină de 1.6 litri cu un motor electric de 44.2 kW cuplate la o transmisie automată cu șase trepte de viteză. Cu o putere totală de 169 kW (230 CP), modelul Sorento 1.6 T-GDi Hybrid AWD accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde (modelele cu tracțiune față în 8.6 secunde) și au emisii CO2 scăzute (modelele AWD: 141-129 g/km; modelele 2WD: 124-118 g/km).
Premiul ‘Volanul de aur’ (Golden Steering Wheel) a fost decernat anual din 1976 celor mai bune modele de automobile noi ale anului. În acest an, au fost luate în considerare 63 de automobile noi, din opt categorii auto: mașini de oraș și supermini, mașini compacte, mașini de clasă medie și de lux, SUV-uri de clasă mică, SUV-uri de clasă medie, SUV-uri de clasă medie (plug-in hybrid), SUV-uri de clasă mare și mașini sport. Au fost acordate premii și pentru ‘Most Beautiful Car’ („Cea mai frumoasă mașină”), ‘Innovation of the Year’ („Inovația anului”), ‘Best Car under 25,000 Euros’ („Cea mai bună mașină sub 25.000 de euro”) și ‘Best Car under 35,000 Euros’ („Cea mai bună mașină sub 35.000 de euro”).
În sondajul efectuat de cititori, 24 de finaliști (trei pentru fiecare categorie auto) au fost aleși pentru testare ulterioară de către juriu. Printre cei 18 jurați s-au numărat fostul pilot de Formula 1 Hans-Joachim Stuck, fostul pilot DTM Joachim „Jockel” Winkelhock, pilotul de Formula E Daniel Abt, pilotul și prezentatoarea Lina van de Mars, vedeta YouTube și pilotul de curse Felix von der Laden, prezentatorul TV Kai Pflaume, precum și redactorii șefi ai AUTO BILD și revistele auto britanice și olandeze, Auto Express și Auto Week.