Kia a inaugurat fabrica sa dedicată producției de automobile electrice PBV (purpose-built vehicles). Ceremonia a avut loc la uzina Kia Hwaseong, situată în provincia Gyeonggi din Coreea de Sud, a care au participat peste 200 de persoane, inclusiv oficiali guvernamentali, președintele executiv al Hyundai Motor Group, Euisun Chung, președintele și CEO-ul global Kia, Ho Sung Song, și alți angajați din Hyundai Motor Group și industria de piese auto.
Președintele și CEO-ul Kia, Ho Sung Song, în numele Hyundai Motor Group, a subliniat într-un mesaj de salut: „Hyundai Motor, Kia și Hyundai MOBIS intenționează împreună să investească 24 de trilioane KRW în industria autohtonă a automobilelor electrice până în 2030, cu scopul de a face Coreea de Sud, unul dintre primii trei jucători de pe piața globală de automobile electrice. Accentul nostru este de a spori competitivitatea întregului ecosistem de automobile electrice, inclusiv cercetare și dezvoltare, producție și infrastructură, și de a deschide calea stimulării schimbării și inovației în noua industrie auto globală”.
Fabrică inteligentă de ultimă generație, cu o capacitate anuală de producție de 150.000 de unități
Kia va investi aproximativ un trilion de won (aproximativ 758 milioane USD) pentru a asigura 99.000 de acri de teren, compania intenționând să înceapă producția de masă în a doua jumătate a anului 2025. Aceasta intenționează să producă 150.000 de unități în primul an complet, cu potențialul de extindere în conformitate cu condițiile viitoare ale pieței.
Noua fabrică PBV va fi construită ca o fabrică eco-friendly, care aplică viitoarele tehnologii inovatoare de producție, reducând în același timp emisiile de carbon. De asemenea, va căuta să adopte conceptul de eficiență și inteligență cu ajutorul Hyundai Motor și al modelului de brand inteligent de fabrică Kia „E-FOREST technologies”[1], cum ar fi sistemele de producție digitală.
Unul dintre procesele de producție inovatoare care urmează să fie implementate la noua fabrică PBV este cunoscut sub numele de „metoda celulară (cell method)”, care permite producția de automobile pe baza diverselor cerințe ale clienților.
Metoda celulară este o strategie de structurare a procesului care grupează mașini sau stații de lucru care sunt utilizate pentru a fabrica produse sau piese similare. Scopul metodei cu celule este de a crea un proces de fabricație mai eficient și mai flexibil prin reducerea distanței pe care materialele și produsele trebuie să o parcurgă în timpul producției. Prin metoda celulară, mașinile sunt aranjate într-un mod care optimizează fluxul de materiale și produse între stațiile de lucru, cu scopul de a minimiza timpul de nefuncționare, de a reduce costurile și de a crește productivitatea.
Sistemul de producție de ultimă generație al fabricii PBV unifică noua metodă celulară cu sistemul original de producție de masă de tip transport pentru a permite producția flexibilă cu personalizare mai mare a diferitelor tipuri de produse.
În plus, uzina PBV va fi construită ca o fabrică cu emisii scăzute de carbon prin operarea unei unități uscate, o metodă de construcție prietenoasă cu natura în timpul procesului de vopsire al automobilelor și prin reducerea emisiilor de carbon cu aproximativ 20% în comparație cu fabricile existente prin utilizarea luminii naturale și eficientizarea procesului de fabricație.
De asemenea, Kia va aplica tehnologii inovatoare, cum ar fi automatizarea echipamentelor folosind învățarea automată și inteligența artificială (AI), automatizarea inspecției calității vopsirii sub automobil, automatizarea instalării unor piese precum geamurile, plăcuța cu numele automobilului și sigla companiei și analiza automată în timp real a datelor calitative ale măsurătorilor pentru a corecta și instala în mod autonom caroseria automobilului în timp real.
Noua unitate va fi o fabrică „human-friendly”, prin introducerea automatizării în lucrări grele și sarcini care necesită orientarea privirii în sus, spre tavan, sporind în același timp sentimentul de „deschidere” și, de asemenea, reducând nivelul de zgomot.
Prima producție de automobile electrice PBV stabilită pentru 2025
Kia intenționează să dezvălui SW (numele proiectului), primul model din gama PBV dedicată a companiei, în 2025. Modelul va fi un automobil PBV de dimensiuni medii și se va baza pe platforma „eS”, o platformă dedicată de tip „skateboard” pentru automobile electrice PBV, permițând combinarea flexibilă a diferitelor tipuri de caroserie de automobile.
Modelul SW a fost dezvoltat pentru a răspunde diferitelor cerințe ale activității, cum ar fi livrarea, transportul de tip „ride hailing” și operațiunile business-to-business (B2B), datorită structurii sale excelente de încărcare și spațiului interior spațios care atinge înălțimea unui adult.
După lansarea modelului SW PBV de dimensiuni medii, Kia intenționează să-și extindă gama de produse la automobile PBV de dimensiuni mari care pot fi utilizate pentru logistică, livrare de alimente proaspete, transportul tip navetă cu mai multe locuri și birouri și magazine mobile, precum și PBV-uri de dimensiuni mici și robotaxi-uri de dimensiuni medii echipate cu tehnologie de conducere autonomă.
Hyundai Motor Group își propune să fie unul dintre cei mai mari 3 producători de automobile electrice din lume până în 2030
La ceremonia de inaugurare, Hyundai Motor Group a subliniat obiectivul său de a deveni unul dintre cei mai mari trei producători de automobile electrice din lume până în 2030 prin vânzările combinate de modele electrice Hyundai Motor, Kia și Genesis.
De asemenea, Grupul a anunțat că intenționează să extindă semnificativ producția anuală de automobile electrice din Coreea de Sud la 1,51 milioane de unități și volumul global la 3,64 milioane de unități până în 2030. Pentru a permite astfel de planuri, Hyundai Motor și Kia, alături de Hyundai MOBIS, plănuiesc să investească 24 trilioane KRW (aproximativ 18 miliarde USD) în sectorul EV pe plan intern.
În 2030, Hyundai Motor Group va avea o gamă totală de 31 de modele EV, inclusiv modele de la Hyundai Motor, Kia și marca de lux Genesis. Kia va lansa anul acesta EV9, primul său SUV electric emblematic cu trei rânduri de scaune, iar Hyundai Motor intenționează să lanseze IONIQ 7 în 2024.
Investiția la scară largă a Hyundai Motor Group urmărește să modernizeze ecosistemul EV al Coreei de Sud și să-și consolideze rolul de centru pentru stimularea inovației în viitoarea industrie auto globală. De asemenea, se așteaptă să promoveze un ciclu etic al producției interne de automobile electrice, cercetării și dezvoltării, infrastructurii și industriilor conexe.