Kia Corporation a anunțat astăzi vânzări globale totale de 268.238 de unități în septembrie 2025, o creștere de 7,3% față de anul precedent. Modelele Kia, precum Sportage, Seltos și Sorento, au fost în topul vânzărilor companiei.
Creșterea puternică și constantă a modelelor electrice și hibride a alimentat vânzări robuste, în timp ce cererea puternică a continuat pentru gama principală de modele SUV, precum Sportage și Seltos.
Modelele SUV au condus vânzările companiei în septembrie, Sportage vânzându-se la nivel global în 49.588 de unități. Seltos a susținut această performanță puternică pe piață cu vânzări de 27.052 de unități, urmat de Sorento, care a fost vândut în 20.393 de unități.
Vânzările în afara Coreei de Sud
Vânzările în afara Coreei de Sud, excluzând vehiculele cu scop special, au crescut cu 3,7% față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 218.782 de unități.
Pe piețele din afara Coreei de Sud, Sportage a condus creșterea vânzărilor mărcii, înregistrând 43.172 de unități, urmat de Seltos cu 22.087 de unități. Vânzările combinate ale modelelor K4 și K3, cunoscute și sub numele de Forte pe unele piețe, au totalizat 18.662 de unități.
Vânzările în Coreea de Sud
În septembrie, Kia a vândut 49.001 de unități pe piața coreeană, o creștere de 28,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul crescut de zile lucrătoare din septembrie din acest an a creat un efect care a stat la baza stimulării performanței vânzărilor în comparație cu anul trecut, când Coreea de Sud a sărbătorit ziua națională de Ziua Recunoștinței „Chuseok” în aceeași lună.
Sorento a condus vânzările de vehicule de pasageri ale companiei pe piața internă, cu 8.978 de unități vândute în septembrie. A urmat MPV-ul Carnival, cu vânzări de 6.758, în timp ce SUV-ul Sportage a înregistrat vânzări de 6.416 unități.
Kia a atins cea mai mare performanță de vânzări din istorie în al treilea trimestru de când a început vânzările de automobile în 1962. Din iulie până în septembrie anul acesta, Kia a vândut un total de 784.988 de unități, reprezentând o creștere de 2,8% față de cele 763.618 unități vândute în al treilea trimestru al anului 2024.
Kia își propune să mențină ritmul puternic de vânzări prin gama sa de automobile electrice, inclusiv EV4, EV5 și PV5. Compania își consolidează poziția de lider global în electrificare prin valorificarea strategiilor centrate pe client și prin realizarea de investiții strategice.